اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بررسی ۱۲۹۷۷ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در کمیسیون رفع تداخلات

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مساحت پلاک‌های مطرح‌شده در کمیسیون رفع تداخلات ارضی ۱۲ هزار و ۹۷۷ هکتار بود که ۵ هزار و ۶۹۸ از این پلاک‌ها غیرملی و مابقی به عنوان اراضی ملی اعلام شد.

بررسی ۱۲۹۷۷ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در کمیسیون رفع تداخلات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یدالله مظاهری ظهر امروز در جلسه اجرای قانون رفع موانع تولید با موضوع کمیسیون رفع تداخلات استان‌ها، گفت: در جلسه امروز ۱۲ پرونده از جمله جمالو، پهنا، ده‌سفید، آقا گل، قنبر قشلاقی، شیخ شعبان، حسن آباد و شین آباد که اکثراً در شهرستان بن واقع هستند بررسی شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: مساحت پلاک‌های مطرح‌شده ۱۲ هزار و ۹۷۷ هکتار بود که ۵ هزار و ۶۹۸ از این پلاک‌ها غیر ملی و مابقی به عنوان اراضی ملی اعلام شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی کسر و به اراضی غیرملی اضافه شد که حکم نهایی این پرونده‌ها تا هفته آینده جهت بهره‌برداری به منابع طبیعی، ثبت اسناد و کشاورزان ابلاغ می‌شود.

مظاهری با بیان اینکه تعیین تکلیف اراضی تاکنون در ۵۰ درصد استان صورت گرفته، افزود: بخش عمده تعیین تکلیف تا پایان سال انجام می‌شود و کمتر از ۳۰ درصد آن در سال آینده پیگیری خواهد شد.

 مدیر امور اراضی استان در پایان گفت: کمیسیون رفع تداخلات استان‌ها سبب حل اختلاف بین دولت و مردم، ثبات تولید و کشاورزی پایدار و حفظ حقوق دولت و انفال می‌شود یعنی اراضی منابع ملی از اراضی کشاورزان تفکیک داده می‌شود که هدف اصلی حفظ کشاورزی پایدار و حفظ اموال و انفال است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول