اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر تسهیل همکاری‌های کنسولی بین ایران و بلاروس

وزیر امور خارجه در دیدار همتای بلاروسی تسهیل همکاری‌های کنسولی بین دو کشور برای روان سازی تردد اتباع به ویژه در حوزه فعالان اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت و دانشجویان را برای زمینه سازی ارتقای همکاری‌ها مهم خواند.

تأکید امیرعبداللهیان بر تسهیل همکاری‌های کنسولی بین ایران و بلاروس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزای فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه چهارم آبان ماه میزبان «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروس خود در تهران بود.

وی در این دیدار موضوعات مرتبط با روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین را دارای رشدی مناسب ارزیابی کرد و طرح‌های مشترک اقتصادی را که در دستورکار روابط دو کشور قرار دارد با اهمیت خواند و توجه جدی به این موضوعات را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تسهیل همکاری‌های کنسولی بین دو کشور برای روان سازی تردد اتباع به ویژه در حوزه فعالان اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت و دانشجویان را برای زمینه سازی ارتقای همکاری‌ها مهم ارزیابی کرد.

ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار با طرح موضوعات مرتبط با توسعه مناسبات دوجانبه، رویکرد جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را نگاهی نزدیک به یکدیگر خواند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس همچنین در طی این دیدار سند همکاری‌های وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور را امضا کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول