اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیش از ۱۰۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف زرند به صلح و سازش ختم شد

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در ۶ ماه ابتدای سال جاری 6 هزار و ۴۶۵ پرونده به دادگستری وارد شده است که از این تعد ۶ هزار و ۳۷۱ پرونده مختومه شده است و تعداد یک هزار ۱۰۴ پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

بیش از  ۱۰۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف زرند به صلح و سازش ختم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس امروز در بازید از مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان، کار شوراهای حل اختلاف را مقدس و بسیار با اهمیت دانست و بر پیگیری مشکلات معیشتی کارکنان شورای حل اختلاف تأکید کرد.

 فرح‌بخش رئیس دادگستری شهرستان زرند نیز اظهار داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف نیروهایی هستند که صادقانه و با حقوق و مزایای اندک سال‌هاست در مجموعه دستگاه قضایی مشغول خدمت هستند و ضرورت دارد برای رفع مسائل و مشکلات حوزه کاری آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی شوراهای حل اختلاف را  بازوی توانمند دستگاه قضا در کاهش مراجعات مردمی دانست  و افزود: کاهش قابل توجه پرونده‌های وارده به محاکم، افزایش صلح و سازش و تسریع در جریان رسیدگی‌ها از دستاوردهای این شوراها است.

فرح‌بخش عنوان کرد: در حال حاضر ۲۴ شعبه شورای حل اختلاف در این شهرستان فعالیت دارد و از این تعداد ۱۴ شعبه شهری و ۱۰ شعبه روستایی هستند.

وی یادآور شد: در ۶ ماه ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۴۶۵ پرونده به دادگستری وارد شده است که از این تعد ۶ هزار و ۳۷۱ پرونده مختومه شده است و تعداد ۱ هزار ۱۰۴  پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول