اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ترکمنستان در «عشق آباد»

نمایشگاه فناوری‌های نوآورانه و کارآفرینان داخلی و خارجی در عرصه انرژی، در قالب مجمع بین المللی نفت و گاز ترکمنستان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ترکمنستان در «عشق آباد»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری‌های نوآورانه و کارآفرینان داخلی و خارجی در عرصه انرژی، در قالب مجمع بین المللی نفت و گاز ترکمنستان برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 500 نماینده از 206 شرکت از 45 کشور جهان در عشق آباد گرد هم آمدند.

نمایندگان سازمان‌های دولتی، محافل دانشگاهی و دیپلماتیک و موسسات مالی نیز حضور داشتند.

«سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاحیه ابراز اطمینان کرد که همایش بزرگی که به منظور آشنایی جامعه جهانی با موفقیت‌های صنعت نفت و گاز ترکمنستان و ارتقای تبادل تجربه با شرکای خارجی در این زمینه طراحی شده است، تولید، فرآوری و تنوع عرضه انرژی به بازارهای بین المللی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ترکمنستان به عنوان یکی از صادرکنندگان عمده منابع انرژی، نقش مهمی در تشکیل سیستم‌های بین المللی پایدار در حوزه حمل و نقل بر عهده دارد.

رئیس جمهور ترکمنستان در سخنان خود با اشاره به شریان گازی ترکمنستان-چین و ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند و ایجاد خطوط لوله و کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی تصریح کرد که اینها عامل کلیدی برای حفظ توسعه پایدار و ثبات در منطقه خواهد بود.

بردی محمداف تصریح کرد: در حال حاضر توسعه یکی از بزرگترین ذخایر سوخت آبی جهان "گالکینیش"، توسعه ذخایر هیدروکربنی در فلات ترکمن و دریای خزر با جذب سرمایه گذاری خارجی، صنایع پتروشیمی و گاز و مواد شیمیایی در حال توسعه است.

وی افزود: ساختارها و شرکت‌های کلیدی ترکمنستان در مجتمع سوخت و انرژی ایجاد شده است که موفقیت‌ها و پتانسیل‌های آنها برای همکاری و پروژه‌های امیدوارکننده است.

به طور کلی بیش از 50 شرکت بردارهای توسعه صنعت نفت و گاز، آخرین تحولات و روندهای صنعت را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه خود نوآوری از انجمن سنتی فناوری‌های هیبریدی است که تا این دوره در قالب یک کنگره بین المللی برگزار می‌شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول