اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کارگران فضای سبز بندرعباس 3 ماه حقوق نگرفته‌اند

شماری از کارگران فضای سبز بندرعباس که تحت مدیریت شهرداری بندرعباس فعالیت دارند، 3 ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

کارگران فضای سبز بندرعباس 3 ماه حقوق نگرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حدود 200 نفر از کارگران فضای سبز بندرعباس که تحت مدیریت شهرداری بندرعباس فعالیت دارند، 3 ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

این عده زیر نظر یک شرکت پیمانکاری فعالیت دارند که مسؤولیت تأمین نیروی فضای سبز برای شهرداری بندرعباس را عهده دار است و کارگران می‌گویند 3 ماه است که حقوق آنان را پرداخت نکرده است.

از سوی دیگر شهرداری بندرعباس با ازدیاد شدید نیرو مواجه است. به طوری که گفته می‌شود در دوران مدیریت شهردار سابق بندرعباس طی سال‌های 92 تا 1400 بیش از 3 هزار نیرو جذب شهرداری بندرعباس شده و شهرداری اکنون با بیش از 5هزار و 500 نفر پرسنل دچار گرفتاری‌های زیادی در پرداخت حقوق و مزایا و بیمه این کارکنان است.

شهرداری بندرعباس در ابتدای امسال بیش از 200 میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی داشت که البته توانسته طی چند نوبت هر بار 20 میلیارد تومان آن را پرداخت کند و اما هنوز بیش از 120 میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی وجود دارد.

رکود در ساخت و ساز در نیمه اول سال در بندرعباس به دلیل گرمای شدید هوا از میزان درآمدهای شهرداری نیز کاسته و میزان دقیقی از سهم شهرداری از مالیات وارزش افزوده که سازمان امور مالیاتی از مردم  وصنایع دریافت می‌کند نیز مشخص نیست اما شهرداری به دلیل کمبود منابع پایدار درآمدی مجبور است تا بخش بزرگی از این اعتبارات را نیز صرف پرداخت حقوق کارکنان کند که در این باره نیز شورای شهر بارها تذکر داده است اما راهی نیز برای شهرداری جز این باقی نمانده است.

تلاش برای انضباط بخشی به وضعیت درآمدی شهرداری بندرعباس کار سختی است که البته مهدی نوبانی طی ماههای اخیر بدان مبادرت کرده اما عملا شهرداری بندرعباس طی یک دهه گذشته به شیوه‌ای بدون نظارت اداره شده و سامان دادن به ساختار آن کار بسیار سختی است.

شورای شهر بندرعباس نیز فاقد پختگی لازم برای گره گشایی از امورات شهرداری است و لذا عملا جز دعوا و سخنان متناقض و رفتارهای سطحی چیزی از آن در ماههای اخیر دیده نشده است و این فرصت‌های پیش روی توسعه شهر را عملا مختل ساخته است.

پایان پیام/


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول