اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی گشایش یافت

همزمان با هفته فرهنگی اراک پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران گشایش یافت.

نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی  شب گذشته همزمان با هفته فرهنگی اراک و در مراسمی با حضور استاندار مرکزی و جمعی از سفرای کشورهای مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران گشایش یافت.

این نمایشگاه با شرکت ۱۲۰ شرکت صنعتی و بنگاه اقتصادی از استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان و خراسان در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع برپا شده است.

استاندار مرکزی در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد:  برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی از نظر اقتصادی برای استان بسیار حائز اهمیت است.

 فرزاد مخلص الائمه افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان مرکزی در حوزه اقتصاد دریایی می‌توان ستاد معین اقتصاد دریا را در استان راه‌اندازی و از این ظرفیت‌ برای شکوفایی بیش از پیش اقتصاد منطقه بهره گرفت، چرا که استان موقعیت ژئوپلی اکونومیک را در اختیار دارد و باید به درستی از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مرکزی قطب سوم صنعتی کشور بوده و رتبه اول تنوع صنایع را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: صنعتگران استان تامین بخش قابل توجهی از نیاز کشور به محصولات  صنعتی، پتروشیمی و شیمیایی کشور را بر عهده دارند و برپایی این نمایشگاه‌ها می‌تواند این قابلیت‌ها را به خوبی معرفی کند.

وجود مشترکات خوب بین ایران و سنگال در زمینه پتروشیمی

 سفیر سنگال نیز با اشاره به مشترکات خوب بین ایران و سنگال در زمینه پتروشیمی گفت: دو کشور ایران و سنگال مشترکات بسیاری دارند که در زمینه پتروشیمی بستر خوبی برای همکاری وجود دارد.

سالیو نیانگ دیانگ افزود: بسیار خوشحالم که امروز از نزدیک با قابلیت‌های صنعتی استان آشنا شده‌ام، چرا که پیش از این آوازه این استان صنعتی را شنیده بودم.

 وی از آمادگی سنگال برای همکاری با استان مرکزی در زمینه کشاورزی خبر داد و گفت: 16 دسامبر نمایشگاه تجارت در سنگال برگزار می‌شود که فعالان اقتصادی استان  می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کرده و در آن مشارکت کنند.

آمادگی اوگاندا  برای همکاری با ایران در زمینه فرآوری نفت

سفیر اوگاندا نیز از آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در زمینه فرآوری نفت خبر داد.

محمد تزیکوبا کیسامبیر اظهار کرد: اوگاندا کشوری نفت خیز است و تمایل دارد از استانداردهای ایران در زمینه فناوری نفت بهره‌مند شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول