اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا برای مقابله با پهپادهای روسیه به اوکراین سامانه هاوک می‌دهد

دو مقام آمریکایی خبر دادند که واشنگتن قصد دارد برای مقابله با پهپادها و موشک‌های کروز روسیه، به اوکراین سامانه پدافندی هاوک بدهد.

آمریکا برای مقابله با پهپادهای روسیه  به اوکراین سامانه هاوک می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن احتمالا قصد دارد سامانه دفاع هوایی هاوک را به اوکراین ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که آمریکا درصدد آن است که سامانه دفاع موشکی هاوک را در اختیار اوکراین قرار داده تا به این کشور در مقابله با پهپادها و موشک‌های کروز کمک کند.

سامانه پدافندی هاوک، به روز شده سامانه موشکی کوتاه برد استینگر بوده که پیشتر نیز توسط نیروهای مسلح اوکراینی استفاده می‌شده است. 

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی که (۲۳ اکتبر) منتشر کرده به مصائب ارتش اوکراین برای مقابله با پهپادهای کامیکازه (انتحاری) ارتش روسیه پرداخته است. البته این روزنامه به سبک مقامات غربی که این روزها سعی می‌کنند این پهپادها را ایرانی بخوانند، تلاش کرده تا پهپادها را برای مخاطبانش ایرانی معرفی کند.

یک خلبان نیروی هوایی این کشور که با اسم رمز «جوس» به او اشاره شده، در مصاحبه با این روزنامه مدعی شد نیروی هوایی اوکراین نوعی استراتژی برای مقابله با پهپادها ایجاد کرده است.

به گفته وی، «جنگنده‌ها در آسمان گشت‌زنی می‌کنند، موشک‌های زمین به هوا (SAMs) و رادارها پهپادها را شناسایی می‌کنند و گروه سربازان مسلح به مسلسل که در شهرها تشکیل شده‌اند، پهپادها را ساقط می‌کنند. تمرکز آن‌ها بر شنیدن و دیدن است». 

این خلبان جنگنده اوکراینی در ادامه اذعان کرد که شناسایی این نوع پهپادها بسیار دشوار است و رادارها این پهپادهای بزرگ را اغلب با دسته‌های پرندگان  یا سایر اشیاء اشتباه می‌گیرند. 

او یکی از تجربیات خود را در تلاش برای یافتن پهپادهای انتحاری این‌گونه بیان کرد: در پی دستورات زمینی، به سمت چیزی که تصور می‌شد یک پهپاد ایرانی باشد پرواز کردم، اما چیزی پیدا نکردم. در این روز، مثل بسیاری از روزهای دیگر، با هیچ برگشتم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول