اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی در هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: ۷۰ برنامه فرهنگی و مذهبی متنوع به مناسبت هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی در هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت سیدالکریم اظهار کرد: هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از پنجشنبه ۵ آبان ماه آغاز می شود و همراه با ۷۰ برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در مجموعه آستان مقدس برنامه‌ای برای معرفی امام زادگان آرمیده در این حرم مطهر تحت عنوان ستارگان خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: عیادت روزانه متولیان آستان از بیماران بستری در خانه‌ها و بیمارستان‌ها، تجدید میثاق با شهدای شهرری، غبارروبی ضریح، چراغ گردانی و خطبه خوانی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

سلیمی افزود: برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته و اجرای گروه‌های تواشیح کشوری، برپایی مراسم دعا و نیایش به همراه آئین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع) از دیگر برنامه‌های این آستان است. 

وی با اعلام برنامه‌های روز میلاد تصریح کرد: یکشنبه هشتم آبان ماه مقارن با روز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در راستای ارائه خدمت به زائران و مجاوران کلیه مراجعات مرکز دارالشفای کوثر رایگان خواهد بود که این خدمات اعم از ویزیت، تزریقات و پزشکان متخصص انجام می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: بازدید از مرکز نجوم و آسمان نما و موزه این آستان به مدت یک هفته رایگان است و فرصت خوبی است تا دانش آموزان و فرهنگیان از این ظرفیت استفاده کنند همچنین برپایی جشن کودکانه با عنوان گل‌های حسینی برای نوجوانان از دیگر مراسم آستان مقدس است.

سلیمی با اشاره به اجرای طرح مواسات و همدلی و اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان توسط این آستان گفت: به مناسبت ولادت سیدالکریم شعبه‌ای از محصولات نان رضوی در ضلع شرقی حرم برای استفاده مردم افتتاح می‌شود. 

وی افزود: ویژه برنامه آستان شنبه ۷ آبان ماه همزمان با شب میلاد بعد از نماز مغرب و عشاء با تلاوت احمد ابوالقاسم و اجرای گروه تواشیح محمد رسول الله(ص)، سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی و مداحی سید مهدی میرداماد برپا می‌شود. همچنین در ظهر ولادت نیز مراسم جشنی با حضور مادحین برگزار خواهد شد. 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: اتاق عقد حرم مطهر در فضایی بسیار شاد و زیبا پذیرای جوانانی است که در آستانه ازدواج قرار می‌گیرند و مرکز مشاوره نیز برای ارتباط و استحکام روابط بین زوجین راه اندازی شده و به ارائه خدمات می‌پردازد.

به گزارش فارس، هفته بزرگداشت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ۵ تا ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ مصادف با اول تا هفتم ربیع الثانی ۱۴۴۴ هجری قمری است و روز ولادت حضرت روز یکشنبه هشتم آبان ماه است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول