اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فوت مددجوی معلول در فسا بر اثر آنفلوآنزا/ حال عمومی سایر مددجویان مساعد است

در پی شیوع بیماری آنفلوآنزا در مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی حضرت امیرالمومنین فسا، یکی از مددجویان فوت شد و بقیه مددجویان بعد از اعزام به بیمارستان روند رو به بهبودی را طی می‌کنند.

فوت مددجوی معلول در فسا بر اثر آنفلوآنزا/ حال عمومی سایر مددجویان مساعد است

مدیرکل بهزیستی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فسا گفت: روز سی ام مهرماه، پس از مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در تعدادی از معلولان، مددکاران مرکز بلافاصله با ارژانس تماس گرفته می‌شود و بعد از بررسی انجام شده، 9 نفر از افراد که وضعیت نگران کننده ای داشتند را به بیمارستان ولیعصر شهرستان فسا منتقل کردند.

محمدرضا هوشیار ادامه داد: بعد از انتقال 9 نفر از مددجویان به بیمارستان، بنا به نظر رئیس مرکز و با هماهنگی صورت گرفته 2 نفر دیگر از مددجویان نیز که احتمال وخامت بیماری داشتند، دوباره به بیمارستان منتقل شدند و در کل 11 مددجو را در بیمارستان بستری و شروع به مداوای آنان کردند و بقیه مددجویان چون علائم خاصی نداشتند در  مرکز نگهداری، تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی افزود: در ادامه درمان معلولان در بیمارستان، یکی از مددجویان که حال وخیمی داشته است و چند معلولیتی (جسمی، حرکتی و ذهنی) بود چون سیستم ایمنی بدنش ضعیف بوده، متاسفانه فوت کرد. 

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به اینکه پزشکی قانونی نیز علت فوت آن یک نفر را آنفلوآنزا تشخیص داده است بیان کرد: در آخرین تماسی که با رئیس بهزیستی شهرستان فسا داشتم خوشبختانه حال تمام مددجویان رو به بهبودی است و امروز از بیمارستان مرخص می‌شوند.

هوشیار بابیان اینکه  افرادی که در مرکز نگهداری از معلولین، همگی چندمعلولیتی هستند، اظهار داشت: این افراد به خاطر مشکلات جسمی و حرکتی که دارند و برخی از آنها مشکل ذهنی نیز دارند، سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است و اکثر آنها وابسته به تخت می‌باشند که این امر باعث شده علاوه بر معلولیت، به مرور دچار ناراحتی های ریوی و قلبی نیز بشوند و نگهداری از آنان شرایط خاصی دارد.

حال سایر مددجویان مساعد است

در همین خصوص رئیس بهزیستی فسا نیز به خبرنگار فارس گفت: به علت زندگی جمعی مددجویان در کنار هم و در یک فضا، با ابتلای یک نفر از مددجوها به آنفلوآنزا، این بیماری به بقیه افراد هم سرایت کرده بود. 

فاطمه رضاییان بیان کرد: با اطلاع از سرایت آنفلوآنزا به مرکز نگهداری معلولان سریعا به اورژانس اطلاع دادیم و 11 نفر از مددجویان تحت مداوا قرار گرفتند و با وجود همه تلاشهایی که داشتیم، متاسفانه یکی از آنها فوت شد.

وی بیان کرد: در مرکز نگهداری معلولین حضرت امیرالمومنین 37 معلول نگهداری می‌شوند که همگی از معلولان ذهنی حرکتی شدید هستند و معلولیت های آنها باعث شده بدنشان ضعیف و سیستم ایمنی آنها پایین باشد، بنابراین با کوچکترین ویروس یا میکروب واکنش نشان بدهند و سریعا به بدن آنها آسیب برسد.

رئیس بهزیستی فسا اظهار داشت: اکنون حال عمومی بقیه مددجویان خوب است و بقیه افرادی که به بیمارستان اعزام شده بودند و تحت درمان قرار گرفته بودند، نیز حالشان رو به بهبودی قرار گرفته و امروز از بیمارستان ترخیص و به مرکز نگهداری برمی‌گرددند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول