اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آمار وخیم مراجعان کرونایی و آنفلوانزایی به مراکز درمانی آبیک

فرماندار شهرستان آبیک وضعیت ابتلا به کرونا در این شهرستان و آمار مراجعان به بیمارستانها و درمانگاه ها را با توجه به شیوع آنفلوانزا وخیم ذکر و برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزا در مدارس، دستوراتی صادر کرد.

آمار وخیم مراجعان کرونایی و آنفلوانزایی به مراکز درمانی آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حامد فتوحی در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان آبیک که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت ابتلای مردم به کرونا مطلوب نیست، اظهار کرد: یکی از بخشهای شهرستان آبیک در ابتلا به کرونا در استان قزوین رتبه نخست و بخش دیگر رتبه چهارم را دارد که بیشتر به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این اتفاق، رخ داده و باید تدبیر مناسب اندیشیده شود.

وی افزود: پیش بینی می شد هفته های آینده پیک ابتلا به آنفلوآنزا آغاز شود اما زودتر اتفاق افتاد و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار زیاد است و آمارهای وخیمی هم داریم.

فرماندار شهرستان آبیک بر الزام دانش آموزان و معلمان به زدن ماسک تاکید و ادامه داد: اگر در یک کلاس، یک دانش آموز علائم تنفسی و سرفه و علائم آنفلوانزا داشته باشد باید کلاس درس غیرحضوری برگزار شود از سویی اگر دانش آموزان یک کلاس در مدرسه ای به آنفلوانزا مبتلا شوند کلاسهای کل مدرسه باید 2 هفته به صورت غیرحضوری تشکیل شود.  اگر معلمی مبتلا به آنفلوانزا شود دو هفته نباید در مدرسه حاضر شود و برای غییت دانش آموزان مبتلا هم نباید سخت گیری شود و ملاحظات باید رعایت شود.

فتوحی تعبیه تهویه در کلاسهای درس شهرستان آبیک را حرکتی مطلوب و بر ادامه و  نظارت این روند تاکید و اضافه کرد: سه ماه پیش در خصوص ذخیره داروبی به مسئولان بهداشت و درمان شهرستان آبیک نکات لازم ارائه شده بود و در حال حاضر هم باید به فکر تامین داروهایی باشند که هفته های آینده به آنها نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون جامعه هدف آنفلوانزا باید بررسی و این مهم اجرا شود.

این مسئول تصریح کرد: زنحیره آنفلوانزا باید در مدارس قطع شود و موضع مدارس برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار شهرستان آبیک بیان کرد: از رسانه های شهرستان آبیک درخواست می شود متناسب با پیام های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از آنفلوانزا و کرونا در فضای مجازی به اطلاع رسانی مناسب بپردازند.

فتوحی بر پیگیریهای لازم برای ارتقای بیمارستان دولتی شهدای شهرستان آبیک و جذب متخصصین قول داده شده از سوی مسئولان مربوطه توضیح داد: به همراه نمایندگان مجلس  با معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار خواهیم کرد گرچه پیگیری های در حال انجام است که مساعدت مسئولان ذی صلاح را می طلبد.

وی اضافه شدن پزشک عمومی و متخصص در بیمارستان دولتی شهدا را بسیار ضروری ذکز کزد و افزود: با توجه به گلایه های مردمی مبنی بر شلوغی بیمارستان شهدا،  نیاز است تدبیری برای افزایش پزشکان عمومی این بیمارستان اندیشیده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول