اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بازگشت دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مدرسه فقط با گواهی پزشک

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموزان و معلمان مبتلا و دارای علایم مشکوک به آنفلوآنزا و شبه آنفلوآنزا باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از یک تا ۵ روز در منزل استراحت کنند و برگشت به مدرسه نیز با گواهی پزشک باشد.

بازگشت دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا به مدرسه فقط با گواهی پزشک

بهنام اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در شروع سال تحصیلی جدید دستورالعمل کنترل و مراقبت در برابر بیماری کرونا (نسخه ۱۰) به کلیه مدارس استان ارسال شده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به مدیران مدارس و مراقبین سلامت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان و معلمان، تهویه هوا در کلاس‌های درس، ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌ها و غربالگری اولیه دانش‌آموزان در مدرسه جهت ارجاع دانش‌آموزان دارای علائم بیماری به مراکز بهداشتی تاکید شده است.

وی ادامه داد: با شبکه‌های بهداشتی درمانی شهرستان‌ها جهت آموزش به مدیران مدارس و مراقبین سلامت هماهنگی به عمل آمده است تا مشکلی در مدارس نداشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزا در مدارس در حال پیگیری است، اظهار داشت: تعطیلی کلاس و مدرسه توسط ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان و معلمان مبتلا و دارای علایم مشکوک به آنفلوآنزا و شبه آنفلوآنزا باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و با گواهی پزشک از یک تا ۵ روز در منزل استراحت کنند و برگشت به مدرسه نیز با گواهی پزشک باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به شیوع آنفلوآنزا در کشور تاکید ما به مدیران مدارس این است که دانش‌آموزان مشکوک را در اسرع وقت شناسایی کنند و با هماهنگی اولیا به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع داده شوند به اولیا هم تاکید می‌گردد از فرستادن دانش‌آموزان بیمار و دارای علائم بیماری به مدرسه جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول