اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی کردستان آغاز شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اجرای طرح سودای بندگی با هدف آموزش عملی وضو ونماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی در کردستان آغاز شد.

اجرای طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی کردستان آغاز شد

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن مهم دانستن توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس اظهار داشت: در راستای تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان‌ساز نماز طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شود.

محمدی با برشمردن نماز بعنوان یکی از نهادهای تربیتی دینی که جلوه تمام‌نمای مظاهر دینداری و معنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها وخواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز بعنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

محمدی با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی وکاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه است.

شایان ذکر است اجرای این طرح از اول آبان جاری آغاز شده و تا پایان بهمن ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول