اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۴۳ دوربرگردان و بریدگی در جاده‌های گلستان ناایمن است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در جاده های گلستان تعداد ۶۳ دور برگردان و بریدگی نا ایمن و غیر استاندارد وجود داشت که امسال ۲۰ دور برگردان و بریدگی یوترن شده و ۴۳ دور برگردان و بریدگی دیگر ناایمن است.

۴۳ دوربرگردان و بریدگی در جاده‌های گلستان ناایمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عادل مصدقی دوشنبه شب بمناسبت سوم آبان ماه سالروز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال ۷۵ در سفر مقام معظم رهبری به استان مازندران که استان گلستان ان زمان در حوزه استحفاظی این استان بود دوربرگردان ها و بریدگی های جاده ای طراحی شد که با توجه به جمعیت روستایی و شهری وقت و وسایل نقلیه آن زمان پاسخگو بود.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرها و روستاها و افزایش وسایل نقلیه در سال ۹۷ در کمیسیون ایمنی راه ها، جاده های استان گلستان مورد ارزیابی قرار گرفت و تعداد ۲۰ دور برگردان و بریدگی ناایمن و خطرناک شناسایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۰ نقطه شناسایی شده، ایمن کردن ۱۰ دور برگردان بر عهده راهداری و حمل و نقل و جاده ای و ۱۰ نقطه دیگر بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ نقطه خطرناک و ناایمن که بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده به بهره برداری رسیده و دو نقطه دیگر در حال اجرا بوده و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تا پایان پاییز و در غیر اینصورت تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مصدقی گفت: ۱۰ نقطه دیگر بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های گلستان بوده با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و تلاش داریم تا پایان امسال این ۲۰ نقطه را یوترن و ایمن نماییم.

وی بیان کرد: تعداد ۶۳ دوربرگردان و بریدگی ناایمن در جاده های گلستان وجود دارد که با یوترن و ایمن شدن این ۲۰ نقطه، تعداد ۴۳ دوربرگردان و بریدگی ناایمن و غیراستاندارد باقی می ماند که برای یوترن کردن هر یک از این دوربرگردان ها و بریدگی ها به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآور شد: برای ارتقاء ایمنی جاده‌های گلستان باید در سطح ملی و استانی این اعتبارات جذب و تامین شود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی و بارش های رگباری در یکی دو روز اینده در گلستان گفت: برای جلوگیری از هرگونه حوادث غیرمترقبه، عصر دوشنبه قرارگاه زمستانی حمل و نقل راهداری گلستان تشکیل شد و با توجه به بارش های زیاد در مهر و ابان ماه، مجموعه ماشین آلات و عوامل راهداری طبق براوردهای زمانی در نقاط حساس و بحرانی در راهدارخانه مستقر می‌شوند.

مصدقی در حوزه روشنایی جاده های گلستان خاطرنشان کرد: ۱۹۲ کیلومتر روشنایی موجود در جاده های گلستان بوده که تا شهریورماه ۸۰ کیلومتر از این مسیرها خاموش بوده و با تلاش همکاران راهداری تا یکی دو روز اینده تمامی این مسیرها روشنایی خواهند داشت.

وی افزود: روشنایی۱۰ کیلومتر از مسیر جاده سرخنکلاته به سمت خروجی و پنج کیلومتر از مسیر علی آباد کتول به ازادشهر در محل خان ببین حکیم آباد و دلند که دارای دوربرگردان و منطقه مسکونی بوده به صورت مقطعی و نقطه ای در حال اجرا است. نقاطی از قبل در مسیر جاده آزادشهر به نوده خاندوز خاموش بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان درباره جاده قدیم کردکوی بیان کرد: جاده قدیم کردکوی به نوکنده و کردکوی به گرگان که به صورت رفت و برگشت ۵۶ کیلومتر بوده به دلیل وجود روستاهای زیاد در دستور کار است. در محل تقاطع‌ها و سه راهی‌های جاده گرگان، بندرگز و کردکوی به دلیل افزایش روستاها در این مسیر کار روشنایی نقطه‌ای انجام می شود که برخی از انها انجام شده است. روکش آسفالت و لکه گیری، اصلاح و شانه سازی در این مسیرها انجام شده است.

وی یادآور شد: یکی از معضلات ما در مسیر جاده ها، وجود نخاله های ساختمانی و زباله ها و رهاسازی انها در این مسیرها بوده که برای منظرآرایی و زیباسازی تمامی جاده های گلستان، طرح ضربتی جمع اوری زباله ها و نخاله های ساختمانی انجام شد.

گلستان پنج هزارو ۲۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی درجه یک، دو و سه دارد که سه راه آن آزادشهر- شاهرود مشهوربه جاده خوش ییلاق، رامیان- سه راهی شاهرود مشهور به اولنگ و مینودشت- گالیکش- سه راهی تنگراه( پارک ملی گلستان) در شرق گلستان با دو استان خراسان شمالی و سمنان ارتباط دارد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول