اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تخلفات مرتبط با نسخه‌نویسی در فارس پیگیری می‌شود

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت : تمام تخلفات در نسخه‌نویسی و سوء استفاده از کد ملی دیگران برای گرفتن نسخه الکترونیک، قابل پیگیری است و از این امر جلوگیری می‌شود.

تخلفات مرتبط با نسخه‌نویسی در فارس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، علی محمد جعفرپور، مدیرکل بیمه سلامت  استان فارس ، امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد ،ضمن تبریک هفته  سلامت و بیان اینکه بیمه سلامت در کشور جمعیت ۴۶ میلیون نفر را تحت پوشش دارد،  گفت : در استان فارس ۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد متغیر است و ۳۰۰ هزار نفر هنوز تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نگرفته اند.

وی افزود: در قدم اول جمعیت ۲۰۰ هزار نفر رایگان بیمه شدند و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت ۱۰۰هزار نفر دیگر برای بیمه رایگان ‌، تحت عنوان مناطق کم برخوردار هنوز وجود دارد . 

جعفرپوربا بیان اینکه پزشک خانواده مسیر درمان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد و این امر باعث ارزش افزوده در بیمه ها ، در زمینه سلامت کشور ، کاهش هزینه های اضافی وسهولت در جمع آوری آمار بیماریابی می‌شود ، ادامه داد : وزارت بهداشت و بیمه سلامت معتقد است خدمات غیر ضروری باید حذف شود و تمرکز بر روی سلامت جامعه قرار گیرد به همین خاطر ، پزشک خانواده در سال ۹۱ راه اندازی شد که به دلیل وجود هزینه های اولیه با استقبال زیادی در سایر استان ها روبه رو نشد و تنها استان های فارس و مازندران بیمه پزشک خانواده را از ابتدا راه اندازی کردند.

جعفرپور ضمن بیان اینکه حضور بهورزها و بهیارها در گذشته تحول عظیمی در نظام بهداشت کشور به پا کرد و به افزایش سلامت جامعه و امید به زندگی کمک بزرگی نمود، گفت : نظام سلامت در ایران شروع خوبی داشته و در حال حاضر نیازمند احیاء و بهبود  است . 

امکان  تخلف در نسخه‌نویسی الکترونیک کاهش یافته است

وی ادامه داد : از سال گذشته طرحی با عنوان نسخه نویسی الکترونیک آغاز شد و در یک ماه گذشته ۹۹ درصد نسخ در استان فارس به صورت الکترونیک ثبت شده است.

جعفر پور گفت : اولین و بیشترین نسخه الکترونیکی در استان فارس از ابتدای سال تا به حال را پزشکان بیمارستان پیوند داشته اند ، باتوجه به تعداد زیاد مراجعه کنندگان از سراسر کشور به این بیمارستان، تاکنون ده هزار نسخه در بیمارستان پیوند نوشته شده است . 

مدیرکل اداره بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه نوشتن و صدور نسخه هایی جز نسخه ی الکترونیک ، تخلف محسوب می‌شود و تنها به نسخ الکترونیک سهم ارز ترجیهی تعلق می‌گیرد خاطر نشان کرد :تمامی تخلفات در نسخه نویسی و سو استفاده از کد ملی دیگران برای گرفتن نسخه الکترونیک ، قابل پیگیری است و از این امر  جلوگیری می‌شود. 

حوزه درمان ناباروری از سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفت 

جعفرپور با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت از اولویت‌های کشور است، گفت : پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری که قبلا وجود نداشت ، از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر به اوج خود رسیده است .

وی افزود : حوزه درمان ناباروری از سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفته و قراردادهایی تحت این عنوان بسته شده است که بدون سقف است .

جعفرپور ادامه داد :  هزینه های درمان ناباروری در استان فارس در بخش دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی تا ۷۰درصد توسط بیمه سلامت پوشش داده می‌شود. 

مدیرکل اداره بیمه سلامت استان فارس ضمن بیان اینکه آمار مراجعه کنندگان به مراجع پزشکی در حال پیگیری است، اضافه کرد : در این طرح تاکنون، بیش از ۴۰۰ نفر از زنان استان فارس برای درمان ناباروری به مراکز درمانی مراجعه کردند . 

صندوق جدیدی برای بیماران صعب العلاج راه اندازی می‌شود

جعفرپور با بیان اینکه هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج بسیار زیاد است، گفت: صندوق جدیدی با عنوان بیماران صعب العلاج در کشور در حال راه اندازی است و این بیماران، از این به بعد تحت پوشش بیمه و این صندوق قرار خواهند گرفت.

مدیرکل اداره بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه بیمارستان های خصوصی باید با بیمه قرارداد داشته باشند، اضافه کرد : در حال حاضر بیمارستان مادر و کودک و بیمارستان خیریه کوثر تحت پوشش بیمه سلامت و مابقی درحال رایزنی برای پیوستن به این بیمه هستند .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول