اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سال 1405 سرشماری عمومی نفوس و مسکن با نظام آماری مدرن انجام می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: در سال 1405 آمارگیری و بحث سرشماری عمومی نفوس و مسکن با نظام آماری مدرن انجام می‌شود و از فضای سنتی عبور خواهیم کرد.

سال 1405 سرشماری عمومی نفوس و مسکن با نظام آماری مدرن انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نوربخش عسکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اول آبان ماه روز ملی آمار و برنامه‌ریزی اظهار کرد: مردم استان مرکزی هر ساله در بیش از ۳۰ طرح آمارگیری با کارمندان سازمان همکاری کرده و کمک می کنند تا اطلاعات دقیق و روشنی دریافت کنیم.

وی افزود: با تحلیل داده‌های جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم نیازهای واقعی جامعه را تشخیص دهیم و بر اساس آن داده‌ها آینده‌نگری خوبی برای رفع مشکلات در برنامه‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: بر اساس سیاست‌های کلی نظام اداری که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، ایشان بر یکپارچه‌سازی اطلاعات و آمار تأکید داشتند تا بتوانیم در  راستای دانش بنیان کردن نظام اداری و همچنین سمت و سوی و هماهنگی در نظارت و کنترل در نظام اداری داشته باشیم.

عسکری ادامه داد: لازمه کار این است تا از نظام آماری سنتی به نظام آماری مدرن حرکت کنیم که رویکرد دولت سیزدهم است و هدف از آن عبور از امار سنتی و رسیدن به نظام مدرن  اماری با استفاده از فناوری اطلاعات و فناوری های نوین است.

وی اضافه کرد: در آمار ثبتی مبنا قرار است از بانک اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استفاده شود  تا کاهش هزینه‌ها و امار دقیق را ارائه دهد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی بیان کرد: بر همین اساس در سال 1405 امارگیری و بحث سرشماری عمومی نفوس و مسکن با نظام آماری مدرن انجام می‌شود و از فضای سنتی عبور خواهیم کرد.

عسکری تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی در این خصوص موفقیت لازم را کسب کنیم و اطلاعات درست را در اختیار حامعه محققین قرار دهیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول