اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور: 4 میلیون کارت‌ ملی هوشمند ظرف 2 ماه آینده تحویل می‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با وجود تقاضا برای صدور 10 میلیون کارت هوشمند ملی از دو سال گذشته؛ متأسفانه صدور کارت صورت نمی‌گرفت که از اواخر دی ماه سال گذشته صدور این کارت‌ها آغاز و تاکنون بیش از ۶ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده و ۴ میلیون کارت ملی هوشمند باقی مانده نیز تا دو ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور: 4 میلیون کارت‌ ملی هوشمند ظرف 2 ماه آینده تحویل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، هاشم کارگر ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: سازمان ثبت احوال یکی از کهن‌ترین نظام‌های اداری است که در کشور شکل گرفته و بیش از یک قرن عمر داردو در طول این مدت به وظایف خود عمل کرده و جزء سازمان‌هایی است که به لحاظ زیرساختی و زیربنایی در امور محوله حضور جدی داشته است.

وی با بیان اینکه پرسنل این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا بدون هیچ چشم‌داشت و دریافت پاداش خدمات لازم را به مردم ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد:در دوران کرونا ۸ نفر از نیروهای ثبت احوال فوت کرده‌اند و به نوعی در شرایط دشوار جان خود را معامله کردند تا بتوانند مأموریت خود را انجام دهند.

وی بیان داشت: در راهپیمایی اربعین سالجاری نیز،ثبت احوال مأموریت مهمی را عهده دار بود و برخی ادارات و همکاران این سازمان تا پاسی از شب فعالیت داشته و خدمات لازم را ارائه کرده‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور  ارائه خدمات مطلوب از زمان شکل گیری تا کنون را افتخاری برای سازمان ثبت احوال عنوان کرد و اظهارداشت: پاسداری از هویت ملی با ابزارهای گوناگون از وظایف این سازمان است و تاکنون در این راستا وظایف خود را به خوبی انجام داده است.

کارگر گفت: ثبت ازدواج و طلاق از مهمترین وظایف ثبت احوال است و در ساله‌های اخیر نیز مخاطبان این سازمان افزایش یافته است‌.

وی بر ضرورت تحول بنیادین در این سازمان تأکید کرد و افزود: از آنجا که وظیفه دولت در همه حکومت‌ها ایجاد رضایتمندی در مردم است لذا این سازمان نیز باید همچنان در راستای جلب رضایت میان مردم و تلاش در جهت خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اقدام کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در کشور،تصریح کرد: دشمنان نظام همواره بدنبال این بوده‌اند تا نارضایتی را میان مردم تلقین کنند و مدام در حال تحریم کشور هستند، در این اغتشاشات نیز  هدف اصلی مسئله حجاب نیست بلکه هدف القاء نارضایتی میان مردم است  لذا در این شرایط وظیفه داریم رضایتمندی را به مردم القاء کنیم.

کارگر با اشاره به اینکه ثبت احوال قربانی معیشت نمی‌شود، تصریح کرد: از آنجا که حاکمیت هوشمند است لذا به دستگاههایی که فعالیت های خود را به روز انجام می‌دهند توجه می‌کند و بر این اساس تحول در سازمان ثبت احوال ضروری است.

وی با بیان اینکه در راستای دریافت خدمات، آحاد مردم مخاطب ثبت احوال هستند، عنوان کرد: در تمام کشورها هویت ملی موضوع مهمی است و قوانین مربوط به آن نیز بسیار سختگیرانه می‌باشد چراکه قصور در این راستا تبعاتی به همراه دارد و نسل‌های آینده را با مشکل مواجه خواهدکرد.

 

معاون وزیر خاطرنشان کرد: با وجود تقاضا برای صدور کارت هوشمند ملی از دو سال گذشته؛ متأسفانه صدور کارت صورت نمی‌گرفت که از اواخر دی ماه سال گذشته صدور این کارت‌ها آغاز و تاکنون بیش  از ۶ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است.

کارگر افزود: از دو سال پیش ۱۰ میلیون نفر برای صدور کارت هوشمند ملی درخواست داده بودند که ۴ میلیون کارت ملی هوشمند باقی مانده نیز تا دو ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور تصریح‌کرد: تعویض شناسنامه‌های قدیمی نیز یکی دیگر از برنامه‌های ثبت احوال است و در این راستا از مردم درخواست شده که برای تعویض شناسنامه‌های خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد:یکی از رویکردهای سازمان ثبت احوال حرکت به سمت سازمانی هوشمند و مجازی است و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها؛ خدمات لازم ارائه و با ایجاد تحول بسیاری از خلاء‌های نظام اداری جبران خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار مرکزی نیز در این آئین هویت کلی و فرهنگی را دارای اهمیت بالایی عنوان کرد و گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر هویت فرهنگی مورد غفلت واقع شده این در حالی است که همه ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم.

نگاه به ثبت احوال باید بر مبنای عدالت‌محوری باشد

سید مجتبی آل یاسین با بیان اینکه همگان باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند که در واقع اسلام به ما هویت داده، اظهار داشت: نگاه به ثبت احوال باید بر مبنای "عدالت محوری" که شعار ریاست جمهور نیز هست باشد.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات ثبت احوال، خاطرنشان کرد: ثبت احوال در تمام عرصه‌های هویتی و حتی عرصه امنیتی نقش موثری دارد.

آل یاسین تصریح کرد:یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت انقلابی و مردمی این است که مدیران و مسئولین یک مجموعه از همان مجموعه و از میان نیروهای بومی انتخاب شوند.

وی توضیح داد: قطعا این مهم بدلیل شناخت از استان در عملکرد یک مجموعه و انجام اقدامات مطلوب بسیار اثرگذار خواهد بود.

تلاش در راستای ارتقای سلامت اداری 

مدیرکل جدید ثبت احوال استان مرکزی نیز گفت: ثبت احوال تنها مرجع معتبر در کشور است و دارای بروزترین اطلاعات می‌باشد.

کریمی تکریم ارباب رجوع را یکی از برنامه‌های‌های کاری خود عنوان کرد و افزود:تلاش بر این است مشکلات هویتی مردم در کمترین زمان رفع شود و  مردم بدین ترتیب خدمات خود را از ثبت احوال دریافت نمایند.

وی با اشاره به پست های بلاتصدی در ثبت احوال، عنوان کرد: در استان حدودا ۲۰۳ پست سازمانی وجود دارد که ۵۰ درصد این پست ها بلاتصدی است لذا باید از ظرفیت بخش خصوصی در جهت ارائه  خدمات بهره مند شد و از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت نیز به طور مطلوب استفاده کرد چرا که بازوان ثبت احوال به شمار می‌روند.

وی اخلاق مداری، رعایت قانون و مقررات و ارتقای سلامت اداری را نیز از برنامه های مدنظر خود عنوان کرد.به گزارش فارس؛ در این آئین عبدالرضا کریمی به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی معارفه و از خدمات علیرضا قبادی قدرانی شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول