اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم صد/ آثار سینمای خیلی کوتاه با محوریت «ایران عزیز»

نشست خبری سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ صبح امروز دوشنبه ۲ آبان در سالن کنفرانس سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم صد/ آثار سینمای خیلی کوتاه با محوریت «ایران عزیز»

خبرگزاری فارس-گروه سینما: نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم صد در محل سازمان سیمایی سوره برگزار شد.

ابتدای جلسه هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره به محوریت اصلی جشنواره فیلم صد و اهمیت رشد و استعداد یابی نسل جدید فیلم سازان اشاره کرد و در ادامه به وقفه جشنواره در سال گذشته به علت کرونا پرداخت.

سپس حمیدرضا جعفریان مدیر سازمان سینمایی سوره و دبیر شورای سیاست گزاری جشنواره فیلم کوتاه صد به ایراد سخن پرداخت و گفت: در سازمان سینمایی سوره در ۲ سال دوره جدید سه محور جدی تولید،‌ توزیع و استعدادیابی را در نظر داشتیم.

وی ادامه داد: شکل دادن جریان مختلف تولید در قالب های مختلف تصویری با ضریب خوبی شکل گرفت، با حضوری که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر داشتیم و سال های آینده هم خواهیم داشت این مورد را ادامه خواهیم داد، در سینمای انیمیشن و فضای مستند هم توانستیم روندی را برای تولید آثار مختلف شکل دهیم.

جعفریان ادامه داد: جریان توزیع و پخش سینمایی را هم یک سامان تقریبی مطابق با اکران آثار سینمایی، تبلیغات و شرکت در جشنواره ها انجام دادیم اما در حوزه رشد و استعدادیابی با عجله عمل نکردیم چرا که این موارد دیربازده هستند و نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارند.

وی افزود: به دنبال این بودیم که از داشته های حوزه هنری در این زمینه استفاده کنیم که قطع جشنواره ها یکی از مهم‌ترین ابزار آن هستند و جشنوراه فیلم صد یکی از بهترین و مهم‌ترین ابزار بوده که آن را بازطراحی کردیم.

رئیس سازمان سینمایی سوره ادامه داد: در قدم اول انتخاب اعضای شورای سیاست گزاری را داشتیم و همه اعضا تلاش کردند تا به جزئیات فراخوان را طراحی کنند.، آقای دکتر کرمی،‌ آقای شهیدی فر،‌آقای جلیل سامان و آقای برمهانی معاون سیما اعضا یان شورا بودند.

وی افزود: به یک جمع بندی رسیدم و به نظرم فراخانی داریم ک جذاب است و نتیجه آن بحث به این نقطه رسید ک امروز شروع جشنواره باشد، با محوریت فراتهران و توجه به فیلم سازان جدیدی که در شهرستان ها هستند.

در ادامه یوسف منصوری دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم صد گفت: جشنواره فیلم صد دارای اعتبار است و دلیلی دارد که یکی زحمتی است که در حوزه هنری ‌‌‌در دوره های گذشته کشیده شده و دیگری هم تیمی است که آن را برگزار میکند.

وی ادامه داد: دیده شدن یکی از ویژگی‌هایی است که این جشنواره برای جوانان به ارمغان می آورد، این جشنواره سه بخش دارد که در این دوره هم وجود دارد، تلاش کردیم تا شاکله اصلی آن را حفظ کنیم.

منصوری ادامه داد: تلاش جشنواره این است که در طول زمانی که دوره برگزاری است تا زمان اختتامیه یک رفت ‌برگشت بین ستاد جشنواره و مخاطبین و فیلم سازان وجود داشته باشد

وی افزود: یکی از برنامه ها برگزاری کلاس های مدون در شهرستان های مختلف است تا از اساتید معتبر و‌نامدار در استان های مختلف برگزار می‌شود تا یک برنامه آموزشی باشد و جوانان را فیلم سازی نزدیک کنند.

دبیر جشنواره فیلم صد گفت: ما یک شعار داریم به اسم ایران عزیز که در بخش داخلی وجود دارد و تلاش میکنیم تا عینکی معرفی کنیم که با آن اثری تولید شود که حال مخاطب را خوب کند و در  بخش بین الملل بحث سینمای اخلاق وجود دارد که فیلم سازان می‌توانند زمینه شرکت خود را انتخاب کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول