اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تاثیر بارش‌های پاییزه در کشت محصولات کشاورزی/کشاورزان محصولات کشاورزی را از سرما محافظت کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به بارش‌های پاییزه در سطح استان گفت:به طور کلی بارش‌های پاییزه در این فصل برای تمامی محصولات کشاورزی مناسب است به شرطی که یک سری مسایل را کشاورزان در برداشت محصولات خود مثل انگور رعایت کنند.

تاثیر بارش‌های پاییزه در کشت محصولات کشاورزی/کشاورزان محصولات کشاورزی را از سرما محافظت کنند

اکبر طیبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بارش باران در استان اظهار کرد: به طور کلی بارش‌های پاییزه در این فصل برای همه محصولات کشاورزی مناسب است به شرطی که یک سری مسایل را کشاورزان در برداشت محصولات خود مثل انگور رعایت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برداشت انگور در سطح استان، تصریح کرد: از آنجایی که برخی بهره‌بردار ان انگور محصول برداشتی خود را در کنار باغات پَهن و خشک می‌کنند، احتمال خیس شدن وجود دارد از این رو توصیه می‌کنیم که کشاورزان اقدامات لازم را انجام بدهند.

طیبی با اشاره به تاثیر به سزای بارش‌های پاییزه بر محصولات استراتژیک مثل گندم عنوان کرد: در حل حاضر بهترین زمان بارش برای کشت گندم است، چرا که دغدغه کشاورزان را در کشت پاییزه و از سوی دیگر در زمان برداشت کمتر می‌کند.

وی با بیان اینکه برای برخی از محصولات بهاره مثل سیفی‌جات، حبوبات و... دغدغه‌ای نداریم چرا که زمان به اندازه کافی وجود دارد، افزود: این بارش‌ها حتی برای تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی بهتر است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال می‌رود تا دو روز آینده بارش‌های پاییزه ادامه‌دار باشد، ادامه داد: احتمال می‌رود در برخی از مناطق کوهستانی  دما کاهش یابد از این رو از کشاورزان استان می‌خواهیم که اقدامات لازم را برای در امان ماندن محصولات خود از سرما زدگی انجام بدهند.
انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول