اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

در خصوص تعطیلی مدارس با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عمل شود

استاندار قزوین گفت: با توجه به جمع‌بندی دغدغه‌ها در زمینه قطع زنجیره، تأمین نیازهای درمانی و ثبات مدارس و آسیب ندیدن شرایط بعد از کرونا، دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص آنفولانزا در سطح استان رعایت و اختیار تعطیلی کلاس ها و مدارس به آموزش و پرورش سپرده شود.

در خصوص تعطیلی مدارس با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عمل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان قزوین اظهار کرد: موضوع بحث‌های این ستاد از شرایط ناگوار و نگران کننده‌ای که در حوزه کرونا وجود داشت به مسائل کم خطرتری مبدل شده است و این مهم جای خوشحالی دارد و امیدواریم هیچ موقع آن روزهای تلخ و نگران کننده تکرار نشود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با افزایش روند ابتلا به بیماری آنفولانزا همراه هستیم باید نسبت به دو موضوع حساسیت داشته باشیم، افزود: مسئله نخست موضوع کمبود دارو و سرم است که یک چالش کشوری است و درباره آن به طور متعدد پیگیری کرده ایم و امیدواریم شرایط بهتر شود، البته با توجه به اینکه در آستانه اوج ابتلا قرار داریم ممکن است تأمین دارو مدتی زمان‌بر باشد ولی توصیه های کادر درمان باید مدنظر قرار گیرد و از طرفی هم دانشگاه علوم پزشکی باید داروهای کمیاب در سطح استان را تأمین کند.

اعلایی با بیان اینکه موضوع دوم در این زمینه قطع زنجیره ابتلا است، گفت: با توجه به جمع‌بندی دغدعه‌ها در زمینه قطع زنجیره، تأمین نیازهای درمانی و ثبات مدارس و آسیب ندیدن شرایط بعد از کرونا‌، دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص آنفولانزا در سطح استان رعایت شود و اختیار تعطیلی کلاس ها و مدارس به آموزش و پرورش سپرده شود و مدرسه در صورت مشاهده بحران، کلاس و مدرسه را تعطیل کنند و اگر شرایط به سمت خروج از کنترل نزدیک شد، تصمیم تعطیلی گرفته شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: صداوسیما و رسانه‌ها با همراهی دانشگاه علوم پزشکی باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه داشته باشند و دانشگاه علوم پزشکی با انجام مصاحبه های مختلف موانع موجود در تأمین دارو و نگاه های پزشکی در این زمینه را بیان کنند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: از والدین درخواست داریم چنانچه متوجه شروع ابتلا فرزند خود شدند هم برای سلامتی فرزند خود و هم برای جلوگیری از شیوع این بیماری بهتر است که در شرایط استراحت باشند و در این زمینه نظام آموزش و پرورش هم حساسیت‌های ویژه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول