اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشکیل اولین باشگاه دوتارنوازان کشور در تایباد/ مستمری صندوق اعتباری هنر کفاف زندگی هنرمندان را نمی دهد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: برای اولین بار در کشور، باشگاه دوتارنوازان در تایباد با هدف پرورش استعدادها راه اندازی شده است.

تشکیل اولین باشگاه دوتارنوازان کشور در تایباد/ مستمری صندوق اعتباری هنر کفاف زندگی هنرمندان را نمی دهد

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد در گفت وگوبا خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، باشگاه دوتارنوازان در تایباد راه اندازی و تشکیل شد تا گامی در جهت شناسایی و ساماندهی هنرمندان موسیقی مقامی و محلی باشد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل باشگاه دوتارنوازان، شناسایی و پرورش استعدادهای موسیقیایی در شهرها و روستاهاست تا بتوانند با کمک نهادهای مختلف هویت بخشی شوند و جشنواره های مختلفی را برگزار کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد افزود: هم اکنون ۱۵۰ نفر در باشگاه دوتارنوازان عضو هستند که قرار است به آنها کارت عضویت نیز تعلق گیرد.

آفریدون با اشاره صندوق اعتباری هنر بیان کرد: مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به عنوان مستمری این صندوق اعتباری به هنرمندان پیشکسوت پرداخت می شود که کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

وی تصریح کرد: هنرمندان پیشکسوت در شهرهای کوچک به علت اینکه بیشتر زندگی خود را صرف هنر کردند و به سمت فعالیت های اقتصادی نرفتند، درآمد زیادی ندارند و دارای مشکلات مالی هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد با بیان اینکه عضویت هنرمندان موسیقی در صندوق اعتباری هنر تبدیل به چالش شده است؛ اظهار کرد: طبق شرایط عضویت، هنرمندان نیاز به گواهی شرکت در جشنواره ها یا فعالیت بالای 60 سال یعنی مرحله پیشکسوتی دارند که بسیاری از هنرمندان بزرگسال به این مرحله نرسیده اند یا اینکه مستندات کمی در این خصوص دارند.

آفریدون با اشاره افتخارآفرینی هنرمندان موسیقی تایبادی خاطرنشان کرد: در جشنواره موسیقی فجر 1400، هنرمندان در رده های سنی جوانان و نوجوانان و در رشته های مختلف موفق به کسب رتبه های اول، دوم و سوم شدند و همچنین استاد یعقوب تنها و سلمان سلیمانی، از اساتید موسیقی مقامی، به عنوان مهمان ویژه به این جشنواره دعوت شدند.

این مقام مسئول در معرفی چهره های موسیقی مقامی منطقه تایباد افزود: مرحوم استاد نظرمحمد سلیمانی، سرآمد موسیقی مقامی خراسان و صاحب سبک در دوتارنوازی، مرحوم استاد افراز، سازنده دوتار، حسین رحمت الهی، یعقوب تنها و سلمان سلیمانی، از داوران جشنواره های استانی و کشوری، استاد گزیکی نژاد، جمشیدی و پرندآور، رحمتی و مرحوم ابراهیمی، پیشکسوتان آوازهای بومی و محلی، از جمله شخصیت های شناخته شده در حوزه موسیقی مقامی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول