اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مرمت آسبادهای منطقه حوضدار هامون

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از مرمت آسبادهای منطقه حوضدار هامون (آسباد دوقلو – آسباد مچی3) خبر داد.

مرمت آسبادهای منطقه حوضدار هامون

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجتبی سعادتیان امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: عملیات مرمت آسبادهای منطقه حوضدار هامون شامل آسباد دوقلو و آسباد مچی3 از اردیبهشت‌ماه امسال با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال آغاز شده و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: اقداماتی که در این عملیات انجام می‌شود شامل خاک‌برداری و پی‌یابی بنا، دیوارچینی خشتی در بنای آسباد، اجرای طاق خشتی و اجرای کف‌فرش با آجر سنتی است.

وی ادامه داد: آسباد مچی ۳ و آسباد دوقلو در منطقه حوضدار و حدود ۶۵ کیلومتری جنوب شهر زابل واقع شده‌اند.

سعادتیان خاطرنشان کرد: مجموعه آسبادهای سیستان شامل آسباد های رنده، ورمال و آسبادهای منطقه حوضدار بوده که این آثار متعلق به دوران اسلامی است و پرونده میراث جهانی این آثار به طور مشترک توسط سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در حال تهیه است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول