اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دادستان مشهد: ۸۰ درصد دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر استان آزاد شدند/ صدور کیفرخواست پرونده برخی متهمان در این هفته

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از رسیدگی دقیق به پرونده‌های اغتشاشگران حوادث اخیر در مشهد خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر استان که تحت تأثیر فضای مجازی و از روی احساسات صرفا وارد شده‌ بودند، با صدور قرارهای تأمین مناسب آزاد شدند.

دادستان مشهد: ۸۰ درصد دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر استان آزاد شدند/ صدور کیفرخواست پرونده برخی متهمان در این هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین درودی در جمع مسئولان قضایی از رسیدگی دقیق به پرونده‌های اغتشاشگران حوادث اخیر در مشهد خبر داد واظهار کرد: مطابق خواسته مردم با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به فرایند رسیدگی به جرایم برهم زنندگان امنیت داخلی کشور افزود: مردم از وضعی که توسط عده‌ای آشوبگر در شهرها به وجود آمده به شدت ناراحت هستند و انتظار آنان از دستگاه قضایی برخورد قاطع و قانونی با این افراد است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بلافاصله شعب ویژه بازپرسی جهت رسیدگی به جرایم متهمین حوادث اخیر تشکیل شد و تمامی متهمان در کمتر چند ساعت بعد از دستگیری توسط مقام قضایی تفهیم اتهام شده و قرار تأمین وفق قوانین و مقررات صادر شده است.

درودی گفت: به جهت رعایت حقوق متهم، به طور مستمر مقامات قضایی از بازداشتگاهها و زندان و کانون اصلاح و تربیت بازدید داشته که بحمدالله مشکل خاصی مشاهده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با انجام کار جهادی و انقلابی توسط همکاران قضایی و اداری دادسرای مشهد و استقرار در سالن کشیک دادسرا در دو نوبت صبح و بعدازظهر پاسخگویی به خانواده های متهمان اغتشاشات اخیر صورت گرفته و تاکنون بیش از ۸۰ درصد دستگیرشدگان که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفتند و از روی احساسات صرفاً وارد اغتشاشات شده اند با صدور قرارهای تأمین مناسب فعلاً آزاد شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اما نسبت به لیدرها و افرادی که جان و مال مردم را به مخاطره انداخته اند و امنیت جامعه را با رفتار خودشان مخدوش و میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی وارده کرده اند، بویژه لیدرها و نفرات اصلی اغتشاشگر برابر قانون و بخشنامه دادستان کل کشور با قرار بازداشت موقت، تا زمان رسیدگی به پرونده آنان در محاکم صالحه در بازداشت خواهند بود.

درودی افزود: در روزهای ابتدایی رویداد حوادث اخیر مواجه با افرادی بودیم که تحت تأثیر فضای مجازی و فضای احساسی جامعه قرار گرفته اند و از سر ناآگاهی در این اغتشاشات ورود کردند که بر همین اساس با رأفت اسلامی با آنان برخورد شده است ، اما از این به بعد که دست دشمنان این نظام در این حوادث برای همه آشکار شده است ، دیگر جای هیچ عذر و بهانه ای نخواهد بود و چنانچه فرد یا افرادی بخواهند به هر بهانه ای امنیت جامعه را بهم بزنند به شدت با آنان برخورد شده و یقیناً تا زمان رسیدگی به اتهاماتشان، در بازداشت خواهند ماند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطر نشان کرد: طی هفته جاری بخشی از پرونده های متهمان اغتشاشات اخیر با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور آرای بازدارنده به محاکم صالحه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول