اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هیچگونه کمبود سرم در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه نداریم

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به افزایش شیوع بیماری آنفولانزا از موجودی کافی بیمارستان‌های ساوه و زرندیه در خصوص سرم خبر داد.

هیچگونه کمبود سرم در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمود کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی خبر داد و گفت: از هفته گذشته و با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا مراجعه افراد به مراکز درمانی شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز افزایش یافته است و به تبع آن مصرف برخی اقلام دارویی به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه علیرغم افزایش مراجعات خوشبختانه هیچگونه کمبود سرم در بیمارستان‌های دولتی در ساوه و زرندیه وجود ندارد، گفت: از ۲۵ مهرماه تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار عدد سرم در بیمارستان های ساوه و ۸ هزار عدد سرم در بیمارستان‌های زرندیه توزیع شده است که با احتساب مراکز غیر دولتی این عدد به بیشتر از ۲۲ هزار سرم می‌رسد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه کمبود آنتی بیوتیک را یک موضوع فرا شهرستانی دانست و گفت: طی روزهای اخیر و بنابر اظهارات وزیر بهداشت کمبود آنتی بیوتیک در سراسر کشور رخ داده است اما پیش بینی میشود این کمبود با افزایش روند تولیدتا هفته آینده مرتفع شود.

کریمی با تاکید بر اینکه درمان آنفولانزا به هیچ وجه با آنتی بیوتیک انجام نمی‌شود، ادامه داد: داروی درمان آنفولانزا تامی فلو می‌باشد که این دارو به اندازه کافی در بیمارستان ها موجود است و بیماران در صورت داشتن نسخه پزشک بدون هیچ مشکلی می‌توانند آن را از مراکز دولتی و بیمارستان ها تهیه کنند.

وی مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک را یک معضل در کشور دانست و با بیان اینکه آنتی بیوتیک نه تنها تاثیری در بهبودی نداشته و دوره بیماری را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از بیماران با شروع برخی علائم بیماری به سراغ خود درمانی می‌روند و بدنبال تهیه آنتی بیوتیک هستند که همین امر باعث کاهش شدید موجودی آنتی بیوتیک در شهرهای کشور و ساوه شده است.

به گفته سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه هیچ نگرانی در خصوص موجودی سرم در بیمارستان های ساوه وجود ندارد و تلاش می‌شود هفته آینده این موجودی برای ذخیره نیز افزایش یابد ضمن اینکه مشکل آنتی بیوتیک خوراکی طبق پیگیری بعمل آمده تا هفته آینده رفع می‌شود.

وی از عموم شهروندان خواست با رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک در اماکن عمومی، شستشوی مرتب دست و صورت و در صورت ابتلا استراحت در منزل از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول