اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای سه پروژه آبخیزداری در دهگلان/70 درصد سیلاب‌های فصلی شهرستان مهار می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی دهگلان از اجرای سه پروژه آبخیزداری در این شهرستان خبر داد که 70 درصد سیلاب‌های فصلی را مهار می‌کنند.

اجرای سه پروژه آبخیزداری در دهگلان/70 درصد سیلاب‌های فصلی شهرستان مهار می‌شود

فرزاد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان ضمن اشاره به بهره‌برداری از سه پروژه مهم آبخیزداری در دهگلان اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۷۰ درصد از سیلاب‌های فصلی در این شهرستان مهار می‌شود.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دهگلان هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را جلوگیری از وقوع سیلاب، کنترل آب‌های سطح و تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی عنوان و تصریح کرد: در شهرستان دهگلان سه پروژه مهم در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است.

 وی در ادامه به مشخصات پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه کریم آباد با ۴۸ هزار هکتار وسعت حوزه ۱۵هزار مترمکعب سازه احداث شده بود و در سال جاری هم با اعتبار 3.8 میلیارد تومان 4 هزار و ۵۰۰ مترمکعب سازه احداث شد.

قادری ادامه داد: در حوزه دولت آباد هم با وسعت 13 هزارهکتار 4 هزار و ۶۰۰ مترمکعب سازه احداث شده بود و امسال نیز با 1.7 میلیارد تومان یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب سازه احداث شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دهگلان یادآوری کرد: در حوزه سنگ سیاه هم با وسعت ۱۰ هزار هکتار ۶۰۰ مترمکعب سازه با اعتبارات استانی به مبلغ ۵ میلیارد ریال احداث شده است.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آبخیزداری به جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی کمک می‌کند.

انتهای پیام/2330/78

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول