اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان به سمت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود

استاندار کرمان گفت: با ساماندهی و راه‌اندازی سریعتر شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران شاهد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان و کشور هستیم.

کرمان به سمت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، استاندار کرمان ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران که با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در شهر ماهان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم سالن اول تولید پنل‌های خورشیدی این مجموعه، طبق قول سرمایه‌گذار طی هشت ماه به بهره‌برداری برسد. 

محمدمهدی فداکار اجرای این پروژه را منطبق بر شعار سال دانست و افزود: شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران ظرفیت بزرگی را برای استان ایجاد می‌کند.
 
استاندار کرمان به ظرفیت بالای استان در تولید انرژی‌ خورشیدی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ روز آفتابی با زاویه و مدت زمان تابش خوب، بیشترین بازدهی را برای استفاده از انرژی خورشیدی در استان فراهم کرده است. 

فداکار ،کرمان را استانی معدنی و کشاورزی خواند و تصریح کرد: صنایع ما برای طرح‌های توسعه‌ای خود به برق نیاز دارند و بهترین راه آن بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر است. ضمن اینکه کشاورزان نیز به‌دلیل قطعی برق در موتورپمپ‌ها آمادگی استفاده‌ از این صنعت را دارند. 

استاندار کرمان از رشد جهانی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی تا سال ۲۰۵۰ نام برد و گفت: کرمان بهترین معادن سیلیس با عیار بالا را برای استفاده در فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در اختیار دارد که قابل توجه است.

وی بیان کرد: با ساماندهی و راه‌اندازی سریعتر این پروژه شاهد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان و کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول