اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

میراحمدی: ماجرای اوین ارتباطی به اغتشاشات نداشت/ وضعیت امنیتی استان‌ها خوب است

دبیر شورای امنیت کشور با بیان اینکه ماجرای اوین ارتباطی به اغتشاشات نداشت، گفت: بندی که این اتفاق افتاد بند سارقان بود که تصور کردند حفاظت زندان روی اغتشاسات شهری تمرکز دارد و می‌شود با ایجاد اغتشاش در زندان، فرار کنند.

میراحمدی: ماجرای اوین ارتباطی به اغتشاشات نداشت/ وضعیت امنیتی استان‌ها خوب است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پنجمین همایش‌ پدافند غیرعامل شهری صبح امروز شنبه ۳۰ مهر با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و جمعی دیگر از مسولان برگزار شد.

سید مجید میراحمدی در این مراسم گفت: متاسفانه در قرن جدید علی‌رغم این تصورات که گفته می‌شود قرنی فارغ از جنگ است، شاهد بودیم همچنان توسل به زور و دشمنی دشمنان علیه کشورهای مستقل از جمله ایران پرشدت است، در چنین شرایطی طبیعتا همه به سوی دفاع حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل یکی از موثر ترین و کم هزینه ترین اقدامات در برابر تهدیدات شناخته می شود و در بسیاری از کشورهای جهان پدافند غیر عامل ضرورتی حیاتی است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: در کشورهای قدرتمندی مثل چین و روسیه پدافند غیر عامل جزو اولویت این کشورهاست.

میراحمدی عنوان کرد: جاری ساختن الزامات پدافند غیر عامل در حوزه شهری را می توان در راستای بازدارندگی و اقتدار کشور دانست چراکه  پدافند غیر عامل موجب می شود توان دفاعی مجموعه ها در زمان بحران به صورت طبیعی افزایش یابد و پیامدهای بحران را کاهش می دهد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور  با بیان اینکه پدافند غیر عامل به نوعی مقابله به بحران قبل از رسیدن آن است، افزود: از نظر تهدیدشناسی کشور ما به دلیل موقعیت خاصی که دارد همواره مورد طمع دشمنان بوده است، در این راستا  لازم است وزارت کشور تاثیر گذاری مناسب را در این خصوص داشته باشد که لازمه این امر در حوزه مسایل شهری تعامل نزدیکتر پدافند غیرعامل و نهادهای متولی عمرانی شهرهاست.

 

میراحمدی در پایان گفت: سیاست های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل همواره باید مورد توجه باشد. از ایجاد مراکز جمعیتی در اطراف تاسیسات پرخطر مثل منابع سوخت یا زاغه مهمات جلوگیری شود. کمبود تجهیزات امکانات آتش نشانی و امدادرسانی باید جبران شود. اصلاح مبلمان شهری و حذف چیدمان در معابر شهری که موجب کندی امدادرسانی می شود مورد توجه باشد. حاشیه شهرها برای امدادرسانی مورد توجه شهرداری ها باشد. رزمایش های آمادگی در موارد بحران نیز مدنظر باشد.

* مکان هایی ویژه تجمعات مشخص می شود

 میراحمدی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره فراخوان‌های اخیر گفت: وضعیت استانها خوب است و اغتشاشاتی که ناآرامی شهری به همراه داشته باشد، نداریم و بیشتر تحرکات ایذایی در برخی شهرستانها است.

وی افزود: تجمع مختلف در برخی دانشگاهها هست که هر روز روند کاهشی دارد و اغتشاشات روزهای آخر خود را طی می کند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان به دنبال برافروختن و دامن زدن به اغتشاشات هستند، اظهار داشت: آنها روی امروز شنبه تمرکز کردند و فراخوانهای زیادی دادند اما تاکنون در هیچ نقطه تجمعی نداشتیم و چهارشنبه گذشته هم چنین بود که مشکلی نداشتیم.

میراحمدی با مجزا خواندن وضعیت زاهدان گفت: زاهدان مساله مستقلی است که ۱۵۰ نفر از اراذل به اموال عمومی و مغازه های حتی اهل سنت حمله کردند که اکنون آنجا آرام است.

دبیر شورای امنیت کشور درباره اینکه آیا مکان هایی برای تجمعات قرار است معین شود، گفت: دستورالعمل‌هایی در حال بررسی است و بر اساس آن مختصات مکان‌ها بررسی شده و سپس مکان‌ها مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این مکانها قرار است فقط برای تهران در نظر گرفته شود یا اینکه مشمول شهرستان‌ها هم می‌شود، ادامه داد: البته این دستورالعمل‌ها در حال بررسی است و وقتی قطعی شود برای کل کشور در نظر گرفته خواهد شد.

میراحمدی همچنین با اشاره به اتفاقات در زندان اوین گفت: اینکه گفته می‌شود افرادی در اوین روی مین رفتند مطلقا صحت ندارد و موضوع ندامتگاه اوین ارتباطی با اغتشاشات نداشت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: بندی که این اتفاق افتاد بند سارقان بود که تصور کردند با توجه به اتفاقات سطح شهر، نیروی حفاظت زندان روی اغتشاسات شهری تمرکز دارند و با این تصور این نقشه را طراحی کردند با ایجاد اغتشاش در زندان فرار کنند.

میراحمدی ادامه داد: این اتفاق به سرعت مدیریت شد و ربطی به اغتشاشات نداشت البته ارتباط غیر مستقیم این بود چون نیروهای امنیتی درگیر اغتشاشات هستند، پس می‌توانند از زندان فرار کنند. چون در بند سیاسی و بند بازداشتی های اغتشاشات اخیر این اتفاق نیفتاد پس ارتباط مستقیم نداشت.

وی خاطرنشان کرد: کشته شدگان همان تعداد اعلام شده است و کسی هم از زندان فرار نکرد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول