اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ائمه جمعه کرمان چه گفتند؟

ائمه جمعه کرمان با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور آن را توطئه آمریکا دانستند و نسبت به مسائل و رسیدگی به مشکلات شهرستان‌های خود تذکراتی به مسؤولان دادند.

ائمه جمعه کرمان چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه شهرستان انار امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی، ورزش را موجب تقویت روح و نشاط افراد دانست و اظهار داشت: ورزش، امری بسیار حیاتی برای همگان به‌ویژه جوانان است.

وی سلامت جسم را دارای اهمیت خواند و تصریح کرد: اگرچه امکانات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف ورزشی ایجاد شده اما شهرستان انار از امکانات خوبی در این زمینه برخوردار نیست.

امام جمعه انار از لزوم خروج شهرستان از تک‌محصولی سخن به میان آورد و ابراز داشت: امسال برای دومین سال متوالی، سیل و سرمازدگی حدود ۹۰ درصد محصولات کشاورزی را در این منطقه از بین برده است، وقت آن رسیده تا نماینده محترم مردم رفسنجان و انار زمینه راه‌اندازی یک صنعت را در این منطقه ایجاد کند تا مشکل اشتغال جوانان حل شود.

مراکز آموزشی ریگان نیازمند توجه جدی هستند

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده  امام جمعه ریگان با بیان اینکه بازدیدی به‌همراه معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش از مدارس داشتیم، اظهار کرد: نقایصی را در آنجا مشاهده کردم و تذکر می‌دهیم به رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و معاونان مدیرکل آموزش و پرورش استان که مراکز آموزشی و مدارس شهر نیاز به حمایت جدی استانی و ملی دارند.

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر با دستور آمریکایی‌ها بود، اظهار کرد: متأسفانه بعضی‌ها در کشور هم‌نوا با دشمن شدند.

 رضازاده از رزمایش سپاه یاد کرد و گفت: رزمایش سپاه پاسداران و موشک‌های نقطه‌زن واهمه به دل دشمنان انداخت. ما محکم و استوار ایستاده‌ایم و خون حاج‌قاسم‌ها به پای این انقلاب ریخته شده است که نمی‌گذارد آسیبی به کشور و ملت ایران وارد شود.

اتهام امنیتی کردن کشور مردود است/مسؤولان مشکل سوخت جنوب کرمان را حل کنند

امام جمعه عنبرآباد نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: یکی از خطوط رسانه‌ای که رسانه‌های معاند و پیاده‌نظام او در روزهای اخیر دنبال می‌کنند اتهام امنیتی کردن کشور است، این اتهام را رد می‌کنم، در مواردی که زندگی، امنیت، سلامت و معیشت مردم دچار اختلال شود مواجهه امنیتی در حد ضرورت و نیاز لازم است چراکه هر حکومتی وظیفه دارد در مواجهه با خطرات و اختلالات از مردم خود محافظت کند.

حجت‌الاسلام حمید بامری با اشاره به اینکه جنگ ادراکی، حملات سایبری و اقدامات دیگری که در حوزه تخریب ایران متمرکز شده، گفت: این موارد حکایت از آن دارد که آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و انگلیس تمام ظرفیت‌های خود را برای فشار ترکیبی در حوزه جنگ‌های بدون تسلیحات انجام می‌دهند تا ایران را برای عقب‌نشینی درخصوص آینده مذاکرات تحت فشار قرار بدهند درحالی که ایران جایی برای عقب‌نشینی ندارد و روی امتیازاتی که می‌خواهد ایستاده‌ است.

وی به چهارم آبان‌ماه سالروز بیانات افشاگرانه امام راحل درباره قانون کاپیتولاسیون پرداخت و متذکر شد: هدف اصلی این قانون اول اینکه معاهدات تجاری نابرابر را تحمیل کند، دوم اینکه ایجاد شکاف و تفرقه و آشوب در کشورها برای حفظ منافع آمریکا ایجاد کند و سوم مصونیت سربازان و جاسوسان آمریکا در برابر اقدامات قضایی را در پی داشته باشد.

وی افزود: آمریکا در ۱۵۰ کشور، حضور نظامی دارد و این حکایت روشنی است از امتداد کاپیتولاسیون در بسیاری از کشورها که حساسیت و اعتراض و قیام مردمی این کشورها را می‌طلبد اما خوشبختانه ایران انقلابی از معدود کشورهایی است که به برکت انقلاب اسلامی، خون پاک شهیدان و هدایت امامین انقلاب و مقاومت بی‌نظیر مردم، بیش از چهار دهه است از این بلای ذلت آمیز رهائی یافته و طعم خوش رهایی را چشیده است.

امام جمعه عنبرآباد از قانون سوخت‌رسانی در جنوب کرمان انتقاد کرد و عنوان داشت: این روند، مشکلاتی را برای مردم جنوب استان ایجاد کرده‌ است، کاهش سهمیه سوخت از یک طرف و کمبود سوخت در جایگاه‌ها از طرف دیگر باعث تشکیل صف‌های طولانی در جایگاه‌ها شده و این برای مردم جداً سخت بوده و ایجاد زحمت کرده است، مسئولان و متولیان مربوطه نسبت به رفع این مشکل اقدامی عاجل و جامع داشته باشند و پیگیر مسأله باشند.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول