اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید قرقیزستان بر حذف موانع و ساده‌سازی روش‌های تجاری در اوراسیا

نخست وزیر قرقیزستان در نشست شورای بین دولتی اوراسیا درایروان گفت: هدف اصلی ما بهبود کیفیت زندگی شهروندان با حذف موانع و ساده کردن روش‌های تجاری متقابل است.

تأکید قرقیزستان بر حذف موانع و ساده‌سازی روش‌های تجاری در اوراسیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست شورای بین دولتی اوراسیا در «ایروان» پایتخت جمهوری ارمنستان برگزار شد.

«عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان در این نشست اظهار داشت: امسال قرقیزستان ریاست نهادهای اوراسیا را بر عهده دارد. خوشحالم که در نشست بعدی شورای بین دولتی اوراسیا میزبان شما خواهم بود.

وی تاکید کرد: نشست بعدی شورای بین دولتی اوراسیا در یک محیط دشوار ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی برگزار می‌شود. به اعتقاد من در این دوره دشوار، اتحادیه ما باید هدف اصلی خود را نشان دهد و آن بهبود کیفیت زندگی شهروندان با حذف موانع و ساده کردن روش‌های تجاری متقابل است.

وی تصریح کرد: ما همه فاکتورهای لازم را برای این کار داریم و نکته اصلی اراده سیاسی رؤسای جمهور عضو اتحادیه است. باید برای یک مشارکت اقتصادی دوجانبه سودمند تلاش کنیم.

نخست وزیر قرقیزستان گفت: همه ما به یک هدف واحد متعهد هستیم و آن تقویت اتحادیه از طریق ارتقا اصول همگرایی به نفع سعادت کشورها و مردمان است.

نخست وزیر قرقیزستان در چارچوب نشست اوراسیا به همراه اعضای شرکت کننده با «واهاگن خاچاتوریان» رئیس جمهور ارمنستان دیدار کرد.

در این دیدار جباراف اظهار داشت: به نظر من، با توسعه همکاری‌های صنعتی، ما در حال ورود به سطح جدیدی از توسعه یکپارچگی در اوراسیا هستیم. قرقیزستان به‌عنوان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مشارکت فعالی در تعمیق یکپارچگی اوراسیا و تکمیل تشکیل بازار مشترک کالا، خدمات، سرمایه و نیروی کار دارد.

وی تاکید کرد که اقدامات بسیاری برای اجرای استراتژی توسعه انجام داده‌ایم. در عین حال چالش‌ها و تهدیدهای جهانی ما را ملزم به افزایش فعالیت در اجرای این استراتژی می‌کند.

رئیس جمهور قرقیزستان تاکید کرد که  من مطمئن هستم که به لطف تلاش‌های مشترک و کار هماهنگ، به اهداف بلندپروازانه خود دست خواهیم یافت.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول