اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«مرغیلان» میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی «جشن ابریشم»+تصاویر

پنجمین جشنواره بین‌المللی سنتی نساجی «جشن ابریشم» در شهر «مرغیلان» استان «فرغانه» برگزار شد.

«مرغیلان» میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی «جشن ابریشم»+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پنجمین جشنواره بین‌المللی سنتی نساجی «جشن ابریشم» در شهر «مرغیلان» استان «فرغانه» برگزار شد.

استاندار «فرغانه» در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی گفت: هم اکنون در چارچوب اصلاحات بزرگی که به ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور انجام می شود، برای توسعه صنایع دستی که نماد تاریخ و ارزش های ملی ما است توجه خاص می شود.

«خیرالله بازاراف» اظهار داشت: در نتیجه این اصلاحات از طریق توسعه صنایع دستی ملی، حفظ میراث غنی فرهنگی و سنت‌های تاریخی مردم ما برای جوانان و زنان جهت فعالیت در زمینه صنایع دستی امکانات گسترده فراهم شده است.

وی ادامه داد: امروز ابریشم و ادرس های «مرغیلان» استان «فرغانه»، هنر سفالگری «ریشتان»، مدارس منبت کاری و نقاشی «خقند» شهرت جهانی دارند.

بازاراف خاطرنشان کرد: در این جشنواره بین المللی حدود 90 طراح ماهر از 21 کشور جهان، چهره های شناخته شده فرهنگی، دانشمندان هنر، بیش از 50 نماینده رسانه های گروهی داخلی و خارجی حضور دارند.

استاندار «فرغانه» همچنین عنوان کرد: مستحضرید که در آستانه این جشنواره بین المللی در زندگی «مرغیلان» یک رویداد مهم اتفاق افتاد. شهر «مرغیلان» در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی قرار گرفت. گفتنی است فقط 57 شهر جهان چنین مقام افتخاری را کسب کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: در استان ما پس از شهر «خقند» شهر «مرغیلان» نیز در این فهرست قرار گرفت که این یک ارزیابی بزرگی از کارهای انجام شده در استان «فرغانه» در زمینه توسعه صنایع دستی است.

در ادامه این جشنواره بین المللی نمایشگاه آثار صنایع دستی، پارچه های ابریشم و لباس های ابریشمی نمایندگان کشورهای مختلف برپا شد.

این جشنواره بین المللی توسط وزارت گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان، کمیسیون ملی در امور یونسکو، نمایندگی های یونسکو و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد UNFPA در ازبکستان، انجمن هنرمندان، استانداری «فرغانه» و شهر «مرغیلان» و همچنین مرکز توسعه صنایع دستی «مرغیلان» برگزار شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول