اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دشمن به دنبال نفوذ در دانشگاه و مدرسه است

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دشمن مدرسه و دانشگاه را هدف گرفته است و به دنبال نفوذ به این دو نهاد است و هنوز هم از این موضوع دست برنداشته‌اند و با ابزار جنگ نرم و جنگ سخت، سعی در تخریب مدارس ما دارند.

دشمن به دنبال نفوذ در دانشگاه و مدرسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صادق ستاری‌فر، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح زمین چمن مدرسه صارمیه ناحیه دو شهر اصفهان اظهار داشت: ظرف مدت ۶ ماه ایجاد ۱۰۱۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در سطح کشور، یک اقدام جهادی و نهضت بود و برکتی که خون سردار سلیمانی به این طرح داد، باعث این حرکت گسترده شد.

وی تصریح کرد: نیمی از این فضاها به بهره‌برداری رسید و نیمی دیگر از آن‌ها نیز تا پایان سال در اختیار دانش‌آموزان قرارداده خواهد شد با این هدف که بتوانیم نسبت به کیفیت‌بخشی درس تربیت‌بدنی و جذاب‌سازی‌محیط مدارس گامی رو به جلو برداریم.

ستاری‌فر ادامه داد: شاهد افتتاح زمین چمن در مدرسه استعدادهای درخشان هستیم و این پیام را به ما منتقل می‌کند که آموزش وپرورش به دنبال تربیت تمام ساحتی است؛ تصور عامه جامعه از دانش‌آموزان سمپاد این است که آن‌ها تمام وقت خود را باید صرف تحصیل کنند، اما این دانش‌آموزان در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی نیز سرآمد هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در کار افتتاح این پروژه‌ها، ما رویدادها و المپیادهای درون‌مدرسه‌ای را دنبال می‌کنیم که با مشارکت دادن خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام می‌شود چرا که این یک واقعیت است که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تمام برنامه‌های خود را عملیاتی کند و حتما نیاز داریم که خانواده‌ها و دانش‌آموزان در این امر مشارکت کنند چرا که این مشارکت دانش‌آموزان باعث تقویت و مصونیت‌پذیری آنان نیز خواهد شد.

وی افزود: اینکه این جشنواره‌ها و رویدادها مزین به نام مدارس شهدای زینبیه و ثارالله میانه، قصه‌ای دارد که به نیمکت‌های سوخته‌ای باز می‌گردد که در دهه شصت توسط بمباران رژیم بعث عراق، دانش‌آموزان بیگناه این مدارس به خاک و خون کشیده شدند که یاد و خاطره ۴٠ هزار معلم و دانش‌آموز شهید را گرامی می‌داریم.

ستاری‌فر ادامه داد: جریان کینه‌توزی دشمن علیه ملت ایران به واقعه سیزده آبان و تسخیر لانه جاسوسی توسط جریانات دانشجویی و دانش‌آموزی باز می‌گردد و آن‌ها پیشگامان انقلاب می‌شوند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمن مدرسه و دانشگاه را هدف گرفته است و به دنبال نفوذ به این دو نهاد است و هنوز هم از این موضوع دست برنداشته‌اند و با ابزار جنگ نرم و جنگ سخت، سعی در تخریب مدارس ما دارند.

وی گفت: این‌ها دشمنی کینه‌توزانه دارند و به دنبال انتقام از نهاد مدرسه هستند چرا که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی این دانش‌آموزان هستند که آینده‌سازند و نگاه انقلاب اسلامی نیز این است که مدرسه و معلم انسان‌ساز هستند.

ستاری‌فر تصریح کرد: اگر قرار باشد تمدنی شکل گیرد یا پیشرفتی حاصل شود، آغازگر این پیشرفت، مدرسه و معلم است و به همین خاطر هدف بر روی نهادهای فرهنگی قرار داده شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان باید بدانند که روی نیمکت‌هایی که نشسته‌اند، به واسطه نیمکت‌های سوخته و خون دانش‌آموزان بیگناهی است که ریخته شده است و این طمع دشمن علیه جمهوری کماکان پابرجاست و این روایت‌ها نیاز امروز ماست و ما از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲در معرض انتقام دشمن بوده‌ایم و دشمن می‌داند اگر او به واسطه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ کینه به دل دارد، ملت ما از همه خباثت‌ها و جنایت‌ها و کینه‌توزی‌های آن‌ها کینه به دل دارد.

انتهای پیام/63086/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول