اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

توسعه اقتصادی خراسان‌جنوبی نیازمند تغییر نگرش مدیران است

استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه اقتصادی استان نیازمند تغییر نگرش برخی مدیران است و با این تغییر نگرش‌ها شرایط رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در خراسان جنوبی فراهم می‌شود.

توسعه اقتصادی خراسان‌جنوبی نیازمند تغییر نگرش مدیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار مدیران یک شرکت سرمایه‌گذاری در مشهد، از تکلیف مدیران خراسان جنوبی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران گفت و متذکر شد: مدیران استان باید با همه توان و اختیارات، شرایط سرمایه‌گذاری را برای متقاضیان فعالیت‌های اقتصادی تسهیل کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اقتصادی و زیرساختی متولی موظفند در این راستا قدم بردارند به نحوی که حمایت‌های صورت گرفته منتج به خروجی شود و زمینه اشتغال پایدار، توسعه اقتصادی و ارتقای شاخص‌های توسعه استان را به همراه داشته باشد.

در این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همراه بود، ابتدا مدیران شرکت پارت گوال، گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در سطح استان از جمله معدن قلعه‌زری و برنامه‌های توسعه‌ای آن، اقدامات صورت گرفته درخصوص احیای شرکت چدن کویر خاوران، راه‌اندازی معدن فلورین نهبندان و کروم سربیشه ارائه کردند.

در پایان این نشست، توافقاتی بین این شرکت سرمایه‌گذاری و استانداری خراسان جنوبی صورت گرفت.

براساس این توافقات باید مجموعه مدیریتی و اقتصادی خراسان جنوبی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، حمایت خود این شرکت را در دستور کار قرار دهد و شرکت یادشده نیز برنامه توسعه‌ای خود را به منظور افزایش ظرفیت و بهره‌برداری از معدن قلعه‌زری ارائه کرده و اقدامات عملیاتی را به‌صورت ویژه دنبال کند.

درخصوص کاهش مشکلات ایمنی و افزایش ضریب ایمنی کارگران، این شرکت متعهد شد براساس برنامه مدون اقدام کند، علاوه بر این مورد توافق قرار گرفت که با همکاری سرمایه‌گذار و دستگاه‌های اجرایی متولی خراسان جنوبی به دلیل فرسوده شدن و نامناسب بودن مکان اسکان فعلی، مکان مناسبی برای مسکن کارگران پیش‌بینی شود.

مقرر شد کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش راندمان مجموعه چدن کویر خاوران را فراهم کند.

با توجه به اینکه شرکت پارت گوال در حوزه معادن فلورین نهبندان اقدام کند و براساس تاکید استاندار مقرر شد این شرکت برای جلوگیری از خام‌فروشی نسبت به راه‌اندازی واحد فرآوری جوار معدنی اقدام کند.

همچنین در راستای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی با توجه به فعالیت این شرکت در حوزه معدن کروم سربیشه مقرر شد نسبت به احداث واحد فروکروم در شهرستان سربیشه اقدام شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول