اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آقایان مسئول! اجازه ندهید رخوت به صنعت استان رسوخ کند

برای رشد و توسعه همدان، بخش صنعت، معدن و تجارت باید از حالت انفعال و رخوت خارج شده و پویایی را بر ساختار خود حاکم کند تا بتواند استان را برای رونق صنعت و تحقق توسعه بسیج نماید.

آقایان مسئول! اجازه ندهید رخوت به صنعت استان رسوخ کند

خبرگزاری فارس- همدان: با توجه به شرایط آب در استان و اولویت تأمین آب شرب، برای توسعه استان و ایجاد اشتغال دیگر نمی‌توانیم روی بخش کشاورزی حساب باز کنیم و همین مسأله از امروز باید مورد توجه قرار گیرد، بدون تردید ظرفیت‌هایی چون موقعیت مکانی، نیروی انسانی و ... باعث می‌شود بر روی صنعت حساب ویژه‌ای باز کنیم، صنعتی که می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، نیاز داخل را تأمین کند، به رشد جی دی پی کمک کند و از تورم جلوگیری نماید، البته بازارهای جهانی را وابسته کند و همین نکته می‌تواند عامل بازدارانده برای اعمال تحریم علیه ایران باشد.

اگرچه این سخنان از یک منظر ایده‌آل است اما ما در استان همدان نیاز جدی و مبرم داریم این مسأله را در رأس امور قرار دهیم، خوشبختانه در یک سال گذشته دولت سیزدهم برنامه‌های جدی و پیگیری‌های منظمی را برای تحقق این برنامه و رونق تولید به کار بسته و مسائل اقتصادی یکی از محورهای جدی سفر رئیس دولت مردمی و قوی سیزدهم به استان‌ها بوده و همدان نیز از این مسأله جدا نیست؛ در شرایط تورمی و تنوع کالاهای خارجی، تولیدکنندگان راه سختی در پیش دارند و ما حداقل در همدان نیاز داریم دو مسأله مهم را در کنار هم پیش ببریم، ابتدا ظرفیت موجود را حفظ و از واحدهای فعلی پشتیبانی کنیم و دوم به دنبال جذب سرمایه‌گذارهای جدید داخلی و خارجی باشیم، برای این منظور نیاز داریم همه در خدمت صنعت، معدن و تجارت این استان باشند و البته متولی اصلی یعنی بخش صنعت، معدن و تجارت هم باید بتواند ظرفیت‌های استانی و ملی را در این مسیر همراه کند.

حدود یک سال از عمر دولت قوی و مردمی سیزدهم می‌گذرد اما در حوزه صنعت، معدن و تجارت هنوز آن حرکتی که برای رفع از مشکلات و بحران‌های فعلی لازم است دیده نشده، گویی یک انفعال در این حوزه خود را به رخ می‌کشد. این مسأله اگر به خوبی مدیریت نشود، می‌تواند موجب بروز رخوت در صنعت استان شود، ما نه تنها نخواهیم توانست سرمایه‌گذاران جدید جذب کنیم که واحدهای موجود خود را نیز از دست خواهیم داد.

خوشبختانه در رأس استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با جدید مسائل را دنبال می‌کند اما یک خلأ در لایه‌های پایینی مشاهده می‌شود که باعث شده نتایج کار ظهور و بروز مورد نظر را نداشته باشد، دبیری کارگروه باید پویاتر و پیگیر‌تر حرکت کند، چراکه پشتیبانی از آنچه وجود دارد، بهترین بستر و تبلیغ برای جذب سرمایه گذاران جدید است. اگر پویایی بر صنعت، معدن و تجارت استان حاکم باشد و پشتیبانی از آنچه موجود است، عیان؛ آنگاه سرمایه گذار احساس امنیت کرده و با آغوش باز و روی گشاده به سمت استان همدان حرکت می‌کند.

برای تحقق این امر نیازمندیم، علاوه بر امور سخت‌افزاری و بروکراسی که بتواند زمینه لازم را فراهم کند، نگاه فرهنگی در مدیریت و بدنه فرهنگی متولی امر صنعت، معدن و تجارت نیز با اصول توسعه همخوان و مردم نیز پذیرای سرمایه‌گذاران باشند.

برای این امر باید صنعت، معدن و تجارت استان از حالت انفعالی و رخوت خارج شده و پویایی را حاکم بر ساختار خود کند تا بتواند استان را برای رونق صنعت و تحقق توسعه بسیج نماید.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول