اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان راهی ارمنستان شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی همتای ارمنستانی و در رأس هیأتی تهران را به مقصد ایروان ترک کرد.

امیرعبداللهیان راهی ارمنستان شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۸ مهر ماه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای ارمنستانی تهران را به مقصد ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان ترک کرد.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ارمنستان بعد از تصدی این سمت است. وزیر خارجه ارمنستان مهر ماه سال گذشته به تهران سفر کرد. «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان به منظور دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه دو کشور مهر ماه سال جاری نیز در نیویورک و در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کردند. 

امیرعبداللهیان در این سفر ضمن دیدار با آرارات میرزویان همتای ارمنستانی با دیگر مقامات ارمنستان دیدار و دریاره مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر خواهد کرد. نمایندگان ارامنه مجلس شورای اسلامی نیز امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند. علیرضا حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه و علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه نیز در این سفر حضور دارد.

امیرعبداللهیان همچنین در مراسم افتتاح رسمی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان شرکت خواهد کرد.هشتم مهر ماه سالجاری «مرتضی عابدین ورامین» اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان حکم انتصاب خود را به آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران ۱۹ مهر ماه سال‌جاری نیز در سفر به تهران با امیرعبداللهیان دیدار کرد.


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول