اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهید رحیم آنجفی یک مکتب انسان‌ساز است/ یکی از ابزار تحقق جهاد تبیین هنر است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سردار شهید رحیم آنجفی یکی از فرماندهان برجسته و شاخص استان و کشور بوده و سیره و شخصیت این شهید بزرگوار به اندازه‌ای گسترده است که می‌توان از آن به عنوان یک مکتب نام برد.

شهید رحیم آنجفی یک مکتب انسان‌ساز است/ یکی از ابزار تحقق جهاد تبیین هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد گودرزی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های سالگرد سردار شهید رحیم آنجفی اظهار کرد: سردار شهید رحیم آنجفی یکی از فرماندهان برجسته و شهید شاخص استان و کشوری است و سیره و شخصیت این شهید بزرگوار به‌اندازه‌ای گسترده هست که می‌توان از آن به عنوان یک مکتب نام برد و لذا وی یک مکتب انسان‌ساز است و امروز باید این مکتب در دانشگاه‌ها و مدارس استان به خوبی تبیین شود.

وی افزود: فرارسیدن سالگرد شهادت شهید آنجفی فرصتی مناسب برای پرداختن به سیره و مکتب شهید است و رویکرد برنامه‌ها در این راستا جهاد تبیین باشد و پیشنهاد می‌شود طی یک هفته برنامه‌های محتوایی فاخر و اثرگذار با محوریت این شهید عزیز در مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود تا نوجوانان و جوانان بتوانند از این الگوی بزرگ بهره‌برداری کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: مسئله مدیریت جهادی شهید رحیم آنجفی باید در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین شود و می‌توان با این عنوان برنامه‌های روشنگری و بصیرت افزایی در سطح اراک و حتی استان مرکزی برگزار کرد چراکه مدیریت جهادی در گام دوم انقلاب رمز عبور از مشکلات بوده و شهید آنجفی در این خصوص الگوی موفقی است.

گودرزی بیان کرد: استفاده از راویان دفاع مقدس در خصوص تبیین سیره شهید رحیم آنجفی باید مورد توجه قرار گیرد و بر سر مزار مطهر این شهید بزرگوار باید برنامه‌های محتوایی پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: اعزام گروه‌های جهادی بسیج به مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه‌ها در ایام سالگرد شهادت شهید آنجفی است و گروه‌های جهادی امروز علاوه بر رویکرد خدمت‌رسانی که دارند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری دوره آموزشی تخصصی راویان دفاع مقدس با محوریت تبیین سیره شهید رحیم آنجفی یکی دیگر از برنامه‌های این ایام است، گفت: تربیت راویان برجسته در خصوص فرماندهان و سرداران شهید استان مرکزی یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گودرزی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان و فعالین فرهنگی برای تبیین سیره شهید رحیم آنجفی از طریق زبان هنر یک ضرورت دیگر است و یکی از ابزار تحقق جهاد تبیین هنر است و باید این مسئله را در خصوص فرماندهان شهید مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه توجه به فضاسازی شهری در خصوص معرفی و تبیین سیره شهید رحیم آنجفی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: انتظار داریم شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی در خصوص فضاسازی شهری گام‌های بلندی بردارند چراکه شهید آنجفی متعلق به همه مردم است و امروز وظیفه داریم این شهید بزرگوار را به نسل جدید جامعه به خوبی معرفی کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی باید بیش از اندازه مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تولیدات خوبی در خصوص شهدای استان و شهید رحیم آنجفی وجود دارد که باید در فضای مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه یک مسجد یک خاطره با محوریت شهید رحیم آنجفی در یکی از مساجد شهر اراک و برگزاری یادواره با رویکرد جهاد تبیین مهمترین از دیگر برنامه‌ها در ایام سالگرد شهادت وی است.

وی گفت: محتوای همه برنامه‌ها تبیین سیره و مکتب شهید رحیم آنجفی است و مردم ولایتمدار روستای مرزیجران اراک همچون سال‌های گذشته نیز در این راستا مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول