اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نشریه ژاپنی: آمریکا و تایوان وارد مذاکره برای تولید مشترک تسلیحات شده‌اند

بر اساس گزارش یک روزنامه ژاپنی، آمریکا و تایوان در حال مذاکره بر سر تولید مشترک تسلیحات هستند.

نشریه ژاپنی: آمریکا و تایوان وارد مذاکره برای تولید مشترک تسلیحات شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه ژاپنی «نیکِی» به نقل از سه فرد آگاه نوشت، واشنگتن و تایپه مشغول مذاکراتی با هدف تولید مشترک تسلیحات هستند.

این مذاکرات به گفته این منابع خبری در مراحل «اولیه» قرار داشته و موضوع آن انتقال فن‌آوری‌های نظامی آمریکا به تایوان با هدف تولید آنها در این جزیره یا ساخت سلاح در آمریکا با استفاده از قطعات تولید شده در تایوان است.

یک منبع خبری به این روزنامه اقتصادی ژاپنی گفت: «این مذاکرات برای اینکه واقعا نتیجه دهد نیاز به زمان دارد.»

این منبع اضافه کرد، این مذاکرات ممکن است تا سال آینده میلادی ادامه پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» تا امروز مقامات و تسلیحات‌ سازان آمریکا و تایوان بر عدم تولید مشترک هیچ سلاح یا مهماتی توسط دو طرف تاکید داشته‌اند و همکاری آمریکا و تایوان در این حوزه محدود به فروش تسلیحات آمریکایی به این جزیره است.

آمریکا تا کنون ده‌ها میلیارد دلار سخت‌افزار نظامی در چند دهه گذشته به تایوان فروخته که ناقض اصل «چین واحد»، اصلی که حاکم بر روابط آمریکا و چین و روابط غیررسمی واشنگتن با تایپه است، محسوب می‌شود.

ماه گذشته میلادی پنتاگون یک بسته جدید فروش تسلیحات به تایوان به ارزش 1.1 میلیارد دلار را تصویب کرد. چین این تصمیم را محکوم و تاکید کرد، موجب «تضعیف شدید» منافع امنیتی و حاکمیتی جمهوری خلق چین، آسیب وارد شدن به روابط چین و آمریکا و ارسال «سیگنال شدیدا غلط» به نیروهای جدایی‌طلب تایوان می‌شود.

همچنین ماه گذشته میلادی، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش‌نویس قانونی بحث‌برانگیز موسوم به «قانون سیاست تایوان 2022» را ارائه کرد. در لایحه دو حزبی این قانون، واشنگتن ملزم به ارائه 4.5 میلیارد دلار «کمک امنیتی» به تایپه و صدور مجوز وامی دو میلیارد دلاری برای تسلیحات اضافی می‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، به رغم وعده‌های واشنگتن، تحویل تسلیحات آمریکایی به تایوان در سال جاری میلادی  به دلیل آنکه مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا مشغول ارسال تجهیزاتی به ارزش ده ها میلیارد دلار به اوکراین بوده با مشکلاتی مواجه شده است.

 در ماه مه، رسانه‌های آمریکایی محاسبه کردند، پیمانکاران نظامی آمریکا، 14.2 میلیارد دلار سفارش تحویل داده نشده مربوط به تجهیزات نظامی که تایوان در سال 2019 خریداری کرده اما هنوز دریافت نکرده، انباشته‌اند. در همان ماه، وزارت دفاع ملی تایوان اعلام کرد که در جستجوی جایگزینی برای توپ‌های خودکششی هوویتزرM109A6 آمریکایی است، چون سازندگان آنها به تایوان اعلام کردند، در زودترین حالت این تسلیحات توپخانه سال 2026 تحویل داده می شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول