اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: آسیب‌های جدیدی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین وارد شد

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به نابودی سه تأسیسات حوزه انرژی این کشور در جریان حملات روسیه، گفت خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است.

زلنسکی: آسیب‌های جدیدی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین وارد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه از وارد آمدن خسارات و آسیب‌های جدید به زیرساخت‌های حیاتی انرژی این کشور خبر داد.

زلنسکی در پیامی ویدئویی  که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «خسارات جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین وارد شده است. سه تاسیسات حوزه انرژی در روزی که گذشت توسط دشمن ویران شدند».

وی با اشاره به قطعی برق گسترده در اوکراین در پی حملات روسیه به کی‌یف، خطاب به مردم کشورش اظهار داشت: «ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ظرفیت‌های انرژی طبیعی کشورمان انجام خواهیم داد. اما به زمان و تلاش مشترک ما با شما نیاز دارد... به طور کلی باید از ساعت ۷ صبح فردا نسبت به مصرف برق توجه ویژه داشت».

رئیس جمهور اوکراین با درخواست از مردم این کشور برای کاهش مصرف برق از صبح روز پنجشنبه، افزود: «لطفا وسایل برقی غیر ضروری را روشن نکنید. مصرف برق را به وسایلی که نیاز به انرژی زیادی دارند، محدود کنید. فردا بسیار مهم است که مصرف تا حد امکان آگاهانه باشد. بعد از این دوره، برنامه‌های خاموشی، کوتاه‌تر خواهد شد».

زلنسکی روز سه‌شنبه نیز گفته بود که طی یک هفته اخیر ۳۰ درصد تأسیسات تولید برق و نیروگاه‌های این کشور در جریان حملات روسیه نابود شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

وی با بیان اینکه این ویرانی‌ها منجر به قطعی گسترده برق در سراسر اوکراین شده، بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه برای پایان دادن به بحران و درگیری‌ها را رد کرد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تأسیسات کنترل و فرماندهی ارتش اوکراین و سیستم‌های انرژی این کشور را با موشک و پهپاد هدف قرار داده و تمام اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای این عملیات محقق شدند.

نیروهای روس طی سه روز اخیر با حملات هوایی گسترده و شدید، تأسیسات و زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول