اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

فرصت 3 ماهه کمیسیون ماده 10 احزاب به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از فرصت 3 ماهه این کمیسیون به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی برای برگزاری مجمع عمومی خبر داد.

فرصت 3 ماهه کمیسیون ماده 10 احزاب به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، عبدالله مرادی در تشریح مصوبات آخرین نشست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار کرد: فرآیند بررسی قانونی انتخابات خانه احزاب که طبق قانون با نظارت وزارت کشور برگزار شده بود، در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نهایی و کلیات انتخابات مورد تأیید قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، با اشاره به تسهیل و تشویق فعالیت‌های احزاب با پرداخت یارانه فعالیت، در خصوص مصوبه دیگر جلسه کمیسیون،گفت: پیش‌نویس دستورالعمل پرداخت یارانه فعالیت احزاب در دستورکار کمیسیون است و مقرر شد احزاب با توجه به شاخص‌ها و امتیازدهی به فعالیت‌شان یارانه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یارانه فعالیت صرفا به احزابی تعلق می‌گیرد که فعال بوده و اساسنامه را اصلاح و مجمع عمومی خود را طبق قانون احزاب برگزار کرده باشند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور، همچنین از بررسی وضعیت حزب اتحاد ملت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، خبر داد و افزود: کمیسیون با دعوت از نمایندگان این حزب، به بررسی فعالیت‌های آن پرداخت و در نهایت  تصمیم گرفت، به جهت عدم تأیید کنگره حزب - به دلیل به حد نصاب نرسیدن- که با اساسنامه مصوب و ماده ۱۸ قانون مغایرت دارد، به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، ۳ ماه فرصت مجدد داده شود تا نسبت به برگزاری مجمع عمومی خود اقدام کند.

طبق قانون و مصوبات پیشین کمیسیون احزاب، تا زمان برگزاری مجمع عمومی مطابق قانون، اعضای کنونی وجاهت و امکان قانونی برای فعالیت تحت عنوان این حزب را نخواهند داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول