اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسابقات جام‌ جهانی در فرهنگسرای شهرکرد پخش می‌شود

بررسی نحوه پخش مسابقات جام جهانی در فرهنگسرای شهرکرد، نظارت بر فعالیت و ساعت کار قهوه‌فروشی‌ها و نظارت بر نامگذاری اماکن عمومی و خصوصی از جمله دستورالعمل‌های پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بود.

مسابقات جام‌ جهانی در فرهنگسرای شهرکرد پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری، امشب با ۵ دستور جلسه با حضور مسئولان فرهنگی استان تشکیل شد.

بررسی مصوبات جلسات گذشته و ریشه‌یابی فرهنگی پیرامون وقایع اخیر در کشور از جمله مهمترین موضوعات این جلسه بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یکی از مصوبات جلسات قبل در خصوص پخش مسابقات جام‌جهانی در فرهنگ‌سرای شهرکرد در صورت تایید شورای فرهنگ عمومی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خصوص این دستور گفت: برگزاری این اجتماعات ضایعات فرهنگی دارد که بسیار مهم است و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی به همراه دارد لذا باید مراقب باشیم کاری نکنیم که همگی زیر سوال برویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متأسفانه تاکنون در مجموعه‌ها برنامه‌هایی اجرا شده و حواشی آن برنامه کل مجموعه فرهنگی را زیر سوال برده پس ۲ مسئله امنیتی و فرهنگی در پخش این مسابقات مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان بررسی کنند این برنامه چگونه برگزار شود که هم پاسخگوی مطالبات جامعه باشیم و هم ضایعاتی به دنبال نداشته باشد.

نکونام در پایان گفت: مسائل امنیتی مراسمات در کمیته تامین و مسائل فرهنگی و ناهنجاری‌ها در شورای فرهنگ عمومی بررسی می‌شود و در این جلسه تنها می‌توان تصمیم گرفت که نظارت‌ها بیشتر شود تا ضایعات فرهنگی بر مردم وارد نشود اما بُعد امنیتی آن حتماً جداگانه بررسی می‌شود.

عبدالرضا علی‌محمدی در خصوص این موضوع افزود: هر تصمیمی که در این شورا برای پخش مسابقات گرفته می‌شود باید در شورای تامین تصمیم‌گیری و بحث امنیتی آن بررسی شود تا ضایعاتی به دنبال نداشته باشد.

مسابقات جام‌جهانی در شهرکرد پخش می‌شود 

در پایان برای این دستور جلسه مصوب شد که بُعد فرهنگی و امنیتی آن در شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین مورد بررسی قرار گیرد و این مطالبه عمومی حتما انجام شود.

بررسی فعالیت کافه و قهوه فروشی‌ها تا نیمه شب موضوع دیگر این جلسه بود که مورد بررسی قرار گرفت و عبدالرضا علی‌محمدی در این خصوص گفت: کافی شاپ‌ها از لحاظ تجملات، نحوه کار و ساعت کار باید بررسی شوند که دستگاه‌ها بررسی این موضوعات را به یکدیگر پاس می‌دهند اما باید نظارت جدی شود.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری افزود: در خیابان کاشانی قهوه‌فروشی وجود دارد که محل سرو آن در پیاده‌رو است، معمولا اجرائیات شهرداری وسایل مغازه‌ها که در داخل پیاده‌رو هستند را با حکم سدمعبر جمع می‌کند اما در این خصوص تاکنون برخوردی انجام نداده است، آیا پیاده‌رو محل غذا خوردن و نوشیدن است؟

وی بیان کرد: مخالف اینگونه شغل‌ها نیستیم اما می‌طلبد شهرداری خیابان‌های کم‌تردد را برای فعالیت این مغازه‌ها معرفی کند.

دادستان افزود: متاسفانه هیچ ارگانی زیر بار برخورد با این موارد نمی‌رود شهرداری، اصناف و اماکن نیروی انتظامی یکبار برای همیشه باید این موضوع را تمام کنند زیرا که در اغتشاشات اخیر یکی از محل‌هایی که بیشتر آسیب دید همین محل‌ها بود.

فعالیت کافه‌ها تا نیمه‌شب محدود شود

وی گفت: ساعت کار مغازه‌ها باید محدود شود، لزومی ندارد مغازه‌ای تا ساعت ۲ بامداد در یک شهر کوچک باز باشد و لزومی برای فعالیت یک بستنی‌فروشی تا نیمه شب وجود ندارد.

دادستان در پایان بیان کرد: متاسفانه برای حل مشکل بیکاری هر مجوزی بدون نظارت بعدی صادر می‌شود صدور این تعداد مجوز قهوه‌فروشی در شهرکرد جای بررسی و تحلیل دارد.

نامگذاری اماکن عمومی آخرین دستور جلسه قبل بود.

محسن حسین‌میرزایی گفت: نامگذاری اماکن عمومی دستورالعمل خاصی دارد و این دستورالعمل در سه بخش اماکن خصوصی، اماکن دولتی و اماکن عمومی تقسیم می‌شود که برخی نام‌گذاری‌ها از قبل انجام شده و خیلی جای فعالیت روی آن‌ها نیست و باید اماکن جدید مورد توجه قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: نام‌های اماکن عمومی مانند مدارس و ورزشگاه‌ها مشکلی ندارد اما برخی از اماکن خصوصی ممکن است نام لاتین داشته باشند که ۱۰ دستگاه در این نامگذاری دخیل هستند اما استعلام نهایی از ارشاد گرفته می‌شود که در این قسمت باید بیشتر توجه شود.

به گزارش فارس تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی به اردوی مختلط دانشجویان دانشگاه شهرکرد و شرایط نامناسبی که در جریان این اردوی دانشجویی وجود داشته است اعتراض کردند.

 پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول