اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یک معلمِ دانشمند، فراتر از یک معلم معمولی است/معلمی را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر شما دانشجو معلمان، پس از فراغت از تحصیل، یک معلمِ دانشمند باشید، قطعا فراتر از یک معلم معمولی خواهید بود، گفت: در این صورت نوع تدریس، حجم اطلاعات و دانشی که به دانش آموزان می دهید، می تواند متفاوت باشد که این کار از نوع کارهای بسیار سختی است.

یک معلمِ دانشمند، فراتر از یک معلم معمولی است/معلمی را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دکتر محسن افشارچی در آیین استقبال  از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و آغاز سال تحصیلی جدید، با اشاره اینکه شغلی که شما دانشجو معلمان دارید خیلی مهم است، اظهار داشت: به اعتقاد من بسیاری از مشکلاتی که ما در حال حاضر داریم، ناشی از این است که آموزش و پرورش را جدی نگرفته‌ایم.

اساندار زنجان با اظهار به اینکه از نظر من حساس‌ترین کابینه، وزارت آموزش و پرورش است، گفت: نظام باید روی این مسئله دوباره فکر کند.
وی خطاب به دانشجو معلمان ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان افزود: لذتی را که شما از ارتباط با دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت ایجاد می کنید با هیچ چیز عوض نخواهید کرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه لحظه‌ای که چشم دانش‌آموزان و یا دانشجویان از یادگیری و آموزش برق می‌زند با هیچ چیز قابل قیاس و مبادله نیست، گفت: شما که در این شغل وارد شده‌اید باید به این مسائل دقت بسیار داشته باشید.
استاندار زنجان اظهار داشت: معلمی را به درستی شغل انبیا نامیده‌اند، چون معلمان می‌توانند با نشر علم و دانش روح دانش‌آموزان را زنده کنند و یا آن را با جهل و نادانی از بین ببرند.
افشارچی با تاکید بر اینکه نصیحت همیشه به این معنی نیست که جوان از آن فرار کند، تصریح کرد: به عنوان کسی که در مقطع میانسالی زندگی هستم تجربیات خود را در اختیار شما می‌گذارم.
وی با بیان اینکه در تقسیم‌بندی من کارها به دو نوع آسان و درست تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: کار درست سخت است، بنابراین می‌توانید یکی از این دو نوع کار را انتخاب کنید.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه یا باید با گذراندن روش معمول دروس خود در دانشگاه و دریافت مدرک، به شغل معلمی مشغول باشید که البته همیشه هم ناراضی خواهید بود، گفت: حالت دوم هم این است که  فراتر از آنچه که استاد در حال حاضر به شما می‌آموزد، رفتار کنید و یک انسان دانشمند از دانشگاه خارج شوید تا فراتر از یک معلم معمولی باشید.
افشار چی با بیان اینکه شما با انتخاب خود، شیوه زندگی آینده خود را رقم می‌زنید اظهار داشت: یک نوع آن این است که می توانید زندگی خود را در گوشی‌های همراه و فضای مجازی محصور و جستجو کنید و هر آنچه که به دستتان می‌رسد به راحتی قبول کنید که این روش همان کار آسان محسوب می‌شود.

هر آنچه را که به شما می گویند به راحتی باور نکنید
وی، با اشاره به اینکه کار سخت هم این است که در هیاهوی تکنولوژی ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی، گم نشوید و هر آنچه را که به شما می‌گویند به راحتی باور نکنید، خاطرنشان کرد: کار درست این است که خودتان صاحب تحلیل شوید و تحلیل هم از نوع جامع باشد و مسائل را از بالا ببینید.
مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه کار آسان این است که چشم و دل خود را به راحتی در اختیار نفس خود قرار دهید، تصریح کرد: اما کار درست این است که نسبت به هر چیزی که بخواهد از چشم و دل شما بگذرد حساسیت داشته و آن را به  چشم و قلب خود راه ندهید.
 افشارچی خطاب به دانشجو معلمان ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان گفت: به  شخصیتی تبدیل شوید که وقتی چند صباح بعد، پشت سرتان را می‌بینید اطمینان داشته باشید که زندگی خوبی داشته‌اید و ده‌ها دانش‌آموز خوب تعلیم کرده و به جامعه تحویل داده‌اید.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه من یک معلم هستم و از سال ۱۳۷۴ تاکنون تدریس کرده‌ام، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر نیز به امر تدریس مشغولم و احساس آرامشی که از لحظات بودن در کلاس و کنار دانشجویان به دست می‌آورم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.

افشارچی البته در این گپ و گفت صمیمی این را هم گفت؛ که هر کس در شغل خود باید مجموعه‌ای از لذت‌ها را  تجربه کند و من به عنوان یک معلم، از چای بعد از کلاس لذت می‌برم.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول