اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خبر خوب | آشتی دو طایفه قلعه‌گنجی بعد از چهار سال با پادرمیانی ریش‌سفیدان طوایف

دو طایفه در شهرستان قلعه‌گنج با پیگیری‌ بزرگان و سران قبایل شهرستان به صلح و سازش رسیدند.

خبر خوب |  آشتی دو طایفه قلعه‌گنجی بعد از چهار سال با پادرمیانی ریش‌سفیدان طوایف

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، رابطه دو طایفه در این شهرستان که در پی وقوع یک مورد نزاع طایفه‌ای منجر به فوت و زخمی شدن چندین نفر دچار اختلاف شدید شده بود، با پیگیری بزرگان و سران قبایل در یک گردهمایی در دفتر امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج این اختلاف چهار ساله سرانجام به صلح و سازش منجر شد. 

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک امام جمعه قلعهگنج در جلسه صلح و سازش این دو طایفه اظهار کرد: ما به‌عنوان مسلمان باید سیره نبوی را که همان صلح و اخوت بین مسلمین هست را  دنبال کنیم.

وی گفت : یکی از دلایل عقب‌ماندگی منطقه ما همین مسائل و دیدگاه‌های مختلف است و ما باید تلاش کنیم کدورت‌ها در بین ما به حداقل برسند.

محمد فلاح‌کهن فرماندار شهرستان قلعه‌گنج نیز در این جلسه بیان داشت: فرزندان ما بسیار باهوش هستند ما باید برای رشد آنها تلاش کنیم و نباید تمرکز فرزندان خود برای پیشرفت منطقه را سر مسائل بیهوده در نزاع‌های طایفه‌ای از بین ببریم.

حاج‌مراد جهانگیری از بزرگان و سران طوایف شهرستان قلعه‌گنج نیز گفت: حضور ما در این مکان نشان دهنده صلح در بین دو طایفه است و ما باید نهال دشمنی را برکنیم که وجود نهال دشمنی در بین طوایف به جز زیان برای طرفین چیزی نخواهد داشت.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول