اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویارویی جنگنده‌های آمریکایی و بمب‌افکن‌های روسی در مجاورت آلاسکا

جنگنده‌های آمریکایی دو بمب‌افکن روسی را در مجاورت منطقه آلاسکا شناسایی و رهگیری کردند.

رویارویی جنگنده‌های آمریکایی و بمب‌افکن‌های روسی در مجاورت آلاسکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های این کشور دو بمب‌افکن روسی را در مجاورت منطقه آلاسکا رهگیری کرده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، فرماندهی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد روز سه‌شنبه دو بمب‌افکن «Tu-95» روسی «پس از ورود به ناحیه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا» رهگیری شدند.

ناحیه شناسایی پدافند هوایی در آمریکا خارج از مرزهای این کشور و در منطقه تردد هوایی بین‌المللی قرار دارد اما از آن برای واکنش سریع به اهداف متخاصم پیش از ورود به مرزهای این کشور استفاده می‌شود.

این فرماندهی با وجود اعلام رهگیری این بمب‌افکن‌ها از طریق جنگنده‌های «اف-۱۶» اذعان کرد با وجود بالا گرفتن تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر جنگ اوکراین، این دو هواپیمای جنگی روس تهدیدی علیه آمریکا نبودند.

سی‌بی‌اس نوشت، معمولاً ارتش روسیه در این زمان از سال، رزمایش اتمی سالانه برگزار می‌کند اما مشخص نیست تحرکات این دو بمب‌افکن نیز به چنین رزمایشی مرتبط باشد.

اواخر مرداد امسال نیز فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) در توییتی اعلام کرد که شماری هواپیمای تجسسی روسیه در انجام عملیات در منطقه شناسایی دفاع هوایی آلاسکا مشاهده شدند.

در این بین رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که روسیه با نفوذ در منطقه دفاع هوایی آلاسکا پیام‌های پنهانی به ارتش آمریکا ارسال می‌کند.

اول از همه، روسیه با اینگونه ماموریت‌ها به توانایی خود برای تهدید ساحل غربی ایالات متحده اشاره می‌کند. تقویت غرور و قدرت روسیه، در دکترین راهبردی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نقش اساسی دارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول