اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: حضورمان در سوریه را از سر می‌گیریم

عضو ارشد حماس پس از دیدار با رئیس‌جمهور سوریه، از بازگشت این جنبش به دمشق و از سرگیری روابط دو جانبه خبر داد.

حماس: حضورمان در سوریه را از سر می‌گیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های فلسطینی امروز (چهارشنبه/۲۷ مهر) پس از دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند.

«خلیل الحیه» عضو ارشد دفتر سیاسی حماس در این کنفرانس گفت: دیدار با اسد دیدار گرمی بود و وی از عزم خود برای ارائه حمایت همه جانبه به ملت فلسطین و مقاومت آن گفت.

وی تأکید کرد: دیدار با اسد روز باشکوهی است، حضورمان در سوریه را از سر می‌گیریم و با این کشور در حمایت از ملتمان و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد.

الحیه افزود، دیدار با اسد نشان دهنده تجدید روحیه مقاومت در امت است و از اینجا به اشغالگر می‌گوییم که دیدار ما پاسخی به پروژه‌هایش است.

عضو حماس تصریح کرد: به بشار اسد تأکید کردیم که ما با سوریه، وحدت اراضی آن، دولت واحد و مخالف هر تجاوزی هستیم که آن را هدف بگیرد.

وی ضمن اعلام اینکه حماس با بشار اسد بر کنار گذاشتن اتفاقات گذشته به اتفاق‌نظر رسیده، افزود: با اجماع همه رهبران و ایمان به درست بودن این مسیر و نیز پشت سر گذاشتن گذشته، روابطمان با سوریه را از سر خواهیم گرفت.

الحیه در ادامه به شبکه «المیادین» گفت، با برادران سوری مقدمات حضور حماس در سوریه را پیگیری خواهد کرد.

وی ضمن اعلام اینکه حماس این تصمیم را به تنهایی گرفته، افزود، تصمیم مذکور را به اطلاع کشورهایی که با آنها رابطه دارد، رسانده است.

الحیه تأکید کرد، رابطه با سوریه به محور مقاومت قدرت می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی که تصمیم خود برای ازسرگیری روابط با سوریه را به برخی کشورهای اعلام کردیم از هیچ کشوری از جمله ترکیه و قطر مخالفتی نشنیدیم. اتفاقات گذشته و اشتباهاتش و نیز تمام اشتباهات فردی که حماس با آن موافق نبوده را کنار گذاشتیم.

بیانیه سران گروه‌های فلسطینی پس از دیدار با اسد

سران گروه‌های فلسطینی پس از دیدار با رئیس‌جمهور سوریه بیانیه‌ای نیز صادر و اعلام کردند: با بشار اسد درباره آخرین تحولات در اراضی فلسطینی صحبت و تاکید کردیم که مقاومت، اصل اساسی در بازگرداندن حقوق ملی و مشروع فلسطینی است

در ادامه این بیانیه آمده، رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که مسأله فلسطین، ریشه اصلی درگیری با دشمن صهیونیستی است؛ وی همچنین تأکید کرد وحدت صفوف فلسطینی تضمین کننده بازگرداندن حقوق مشروع ملت فلسطین است.

بر اساس بیانیه مذکور، بشار اسد بار دیگر بر حمایت سوریه از ملت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید و اعلام کرد، مقاومت تنها راه آزادسازی سرزمین است.

دیدار امروز اعضای حماس با بشار اسد اولین دیدار رسمی این جنبش با رئیس‌جمهور سوریه از سال ۲۰۱۲ تا کنون است.

«طلال ناجی» دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین-فرماندهی کل (الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین - القیادة العامة) نیز در اظهاراتی گفت: از بازگشت روابط میان حماس و سوریه خرسند هستیم.

اعضای حماس در سال ۲۰۱۱ همزمان با شروع ناآرامی‌های سوریه، این کشور را ترک کردند .

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول