اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دستگاه‌ها آمادگی مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان را داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آنچه می‌تواند از ایجاد حواشی در هنگام بروز بحران‌ها کاسته و آرامش بیشتری را به جامعه القا کند، حفظ آمادگی دستگاه‌هاست و هرچه دستگاه‌ها پیش از وقوع بحران‌ها آمادگی کافی را داشته باشند، به همان میزان از تنش‌ها کاسته خواهد شد.

دستگاه‌ها آمادگی مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان را داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی، اظهار کرد: در فصل مهاجرت پرندگان به تالاب میقان احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد که لازم است دستگاه‌ها از هم اکنون تدابیر لازم برای کنترل و برخورد با این بیماری را در دستور کار قرار داده و آماده‌باش باشند.

وی تصریح کرد: آنچه می‌تواند از ایجاد حواشی در هنگام بروز بحران‌ها کاسته و آرامش بیشتری را به جامعه القا کند، حفظ آمادگی دستگاه‌هاست و هرچه دستگاه‌ها پیش از وقوع بحران‌ها آمادگی کافی را داشته باشند، به همان میزان از تنش‌ها کاسته خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی  با تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیان داشت: باید با اتخاذ تدابیر ارزشمند، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی خسارت‌های شیوع بیماری را کاهش داد.

نظری گفت: تامین امکانات مورد نیاز برای پیشگیری و کنترل این بیماری امری ضروری است و می‌طلبد خرید خودروی تالاب‌رو متناسب با شرایط اقلیمی استان به صورت جدی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شد چرا که یکی از نیازهای ضروری است و در شان استان نیست با وجود داشتن تالاب از این امکانات محروم باشد.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی دقیق و یکپارچه در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سوی یک منبع و مرجع مشخص شد و گفت: باید مسیرهای منتهی به تالاب میقان مسدود شود.  

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته اراک گفت: دستگاه های مربوطه تلاش خود رابه کار گیرند تا از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های اراک استفاده شود.

انجام 4 هزار و 500 مورد بازدید از تالاب میقان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است که در پرندگان مهاجر وحشی وجود دارد و با مهاجرت پرندگان به تالاب میقان به سایر پرندگان منتقل می‌شود.

اثنی‌عشری افزود: تاکنون 4 هزار و 500 مورد بازدید از تالاب میقان و 4 هزار و 200 مورد نمونه برداری صورت گرفته است و از 100 واحد مشکوک آزمایش به عمل آمد که تمام موارد منفی بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 2 میلیون و 100 دز واکسن انفولانزا در بین طیور استان تزریق شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول