اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استقبال خارجی‌های از برگزاری کنگره غدیر

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی غدیر، گفت: تاکنون 302 مقاله توسط 367 پژوهشگر به دبیرخانه رسیده است.

استقبال خارجی‌های از برگزاری کنگره غدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در نخستین اجلاسیه فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان که در پردیس فراجا در مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین المللی فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه با همکاری استانداری مازندران، نمایندگی ولی‌فقیه، مراکز دانشگاهی و بنیاد فرهنگی غدیر تشکیل و کمیته‌های تخصصی شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه فراخوان به سه زبان تنظیم و به تمام مراکز علمی و دانشگاهی ارسال شد، افزود: در سطح بین المللی از اهرم‌های دانشگاهی و پژوهشی استفاده شد  تاکنون 302 مقاله توسط 367 پژوهشگر به دبیرخانه رسیده است.
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی غدیر افزود: در نخستین کنگره بین‌المللی غدیر 28 مقاله منتخب این رویداد فرهنگی و معنوی است؛39 درصد مقالات از مازندران و بقیه ملی و فراملی بوده است .
ابراهیمی خاطرنشان کرد: مقاله‌های برگزیده در مجموعه مقالات کنگره چاپ شده است که از این کتاب در این اجلاسیه رونمایی می‌شود.
وی ضمن قدردانی از فعالانی که در این کنگره زحمات وافری را کشیده‌اند، تصریح کرد: دین در حقیقت ظاهر و باطنی دارد که ظاهر آن ولایت است و حضرت علی (ع) و ائمه معصومین از ظواهر دین محسوب می‌شوند.
این مسوول با بیان اینکه باطن دین باعث ضمانت اجرایی دین است و بحران‌های روحی را کاهش می‌دهد، افزود: باطن دین سبب هویت شناسی و تعامل و تعاون می‌شود.
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی فرهنگ غدیر وترویج نهج‌البلاغهبه جایگاه ولایت پرداخت و خاطرنشان کرد:باطن نظام افرینش بر می‌گردد به ولایت؛ کسی می‌تواند خودش را علوی بداند که تحت تبعیت ولایت مداری قرار گیرد.
این مسوول یادآور شد: ولایتمداری از نگاه امیرالمومنین در نهج البلاغه است؛ نهج‌البلاغه را کسی نخواند قرآن را درک نمی‌کند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در عصر کنونی ولایت خار چشم دشمنان دین شده است، گفت: لازم است نهج البلاغه در بین نسل جوان ترویج یابد.
وی خاطرنشان کرد: بکوشیم تا ولایتمداری در محضر دین و چارچوب نهج البلاغه به درستی تبیین شود.
انتهای پیام/8600

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول