اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۹۵۰۰ تن کشمش از همدان به کشورهای اروپایی و حوزه اوراسیا صادر شده است

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن کشمش به ارزش ۳۱.۵ میلیون دلار به کشورهای اروپایی و حوزه اوراسیا صادر شده است.

۹۵۰۰ تن کشمش از همدان به کشورهای اروپایی و حوزه اوراسیا صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن محمدی مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری حدود ۴۲۷ هزار و ۸۸۹ تن انگور در استان تولید شده که ۱۰۲ هزار و ۸۵۰ تن آن فراوری شده و مابقی به‌طور تازه‌خوری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۷ واحد تصفیه و بسته‌بندی کشمش با توان تولید ۹۳ هزار و ۵۰۰ تن در استان فعالیت می‌کنند، گفت: ۸۴۵ نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: 8 واحد تصفیه و بسته‌بندی کشمش نیز در استان به سورت و لیزر به منظور افزایش کیفی و کمی با هدف صادرات تجهیز شده‌اند.

محمدی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن کشمش به ارزش ۳۱.۵ میلیون دلار به کشورهای اروپایی و حوزه اوراسیا و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزود: دو واحد تولید شیره انگور با جذب ۲ هزار تن انگور و ظرفیت تولید ۴۰۰ تن در شهرستان بهار و ملایر پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: دو جواز تاسیس نیز در زمینه تولید شیره انگور در شهرستان ملایر و همدان با ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ تن تولید شده و جذب ۸ هزار تن انگور در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ 3140/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول