محمدکاظم سبزواری رئیس اداره پست شهرضا در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: استفاده گسترده مردم از ظرفیتهای پست علاوه بر اطمینان در انجام فعالیتها، سبب افزایش بهرهوری، کاهش حمل و نقل غیر ضروری و کاهش زمان دریافت خدمت میشود.
وی افزود: ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب شده رویکرد خدمات پستی تغییر کند و این خدمات که در گذشته به عنوان کهنترین وسیله ارتباطی مورد استفاده قرار میگرفت اکنون تبدیل به کالا، امانت، اسناد و مدارک شده است.
سبزواری با اشاره به اینکه اکنون پست نقش اصلی را در تجارت الکترونیک دارد، گفت: در دوران شیوع کرونا، فعالیت شرکت پست به دلیل خریدهای اینترنتی و غیرحضوری مردم چند برابر شد، در این دوران بار کسب و کارهای دیجیتال بر روی دوش کارکنان شرکت ملی پست بود و باید حمایتهای ویژهای از این قشر زحمتکش شود.
رئیس اداره پست شهرضا با اشاره به مشکلات نیروهای پستی گفت: ارتقای جایگاه شغلی و حقوق معیشتی یکی از مهمترین دغدغههای نیروهای پست بخصوص نامهرسانها است که توجه ویژه شرکت را میطلبد.
وی اضافه کرد: نامهرسانان پست با روزانه بیش از ۱۲ ساعت کار و در گرما و سرما انتظار آن را دارند که سختی کار آنها در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
سبزواری با اشاره به آمار روزانه توزیع محصولات پستی در شهرضا عنوان کرد: هر نامهرسان نزدیک 200 عدد مرسوله را در روز توزیع میکند و آن هم به روز که کار سختی است.
رئیس اداره پست شهرضا با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ هزار مرسوله وارد شهرستان شهرضا شده و بیش از ۱۶۰ هزار مرسوله از شهرضا ارسال شده است، ادامه داد: توزیع بیش از ۱۵ هزار برگ موقت و گذرنامه به مناسبت اربعین گوشهای از خدمترسانی به مردم بوده و کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی در سال جاری برگ زرینی از افتخار شرکت ملی پست است.
وی با اشاره به زیرساختها و امکانات سخت افزاری و کمبودهای اداره پست شهرضا عنوان کرد: شرکت ملی پست در حد توان خود زیر ساختها را فراهم کرده ولی موتور و گوشی تلفن همراه نیاز به تعویض دارند.
سبزواری با اشاره به تأثیر قطعی شبکههای اجتماعی بر ارسال مرسولات پستی گفت: قطع شبکههای اجتماعی باعث شده ۳۰ درصد از حجم توزیع بستهها کاسته شود.
انتهای پیام/۶۳۱۰۱/