اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشکیل 1816 پرونده تخلف برای واحدهای صنفی سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل یک هزار و 816 مورد پرونده تخلف برای واحدهای صنفی این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

تشکیل 1816 پرونده تخلف برای واحدهای صنفی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال و در قالب طرح‌های مختلف نظارتی حدود 30 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در استان انجام گرفته است

وی افزود: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته و دو هزار و 49 مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام گرفته، یک هزار و 816 مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر دو هزار و 210 میلیارد و 780 میلیون ریال کشف و تشکیل پرونده و برای بررسی به مراجع تعزیراتی ارسال شده است.

یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل صمت است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: همشهریان سمنانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را به شماره 124 سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این اداره کل اعلام کنند.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول