اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رشد ۳۲ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۲۴ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده و نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۲ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ناصر ظاهری در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان قزوین که در حسینیه شهدای روستای شیداصفهان برگزار شد، بیان کرد: اشتراکات زیادی بین اقامه نماز و پرداخت زکات وجود دارد و این در جای جای قرآن به این موضوع اشاره شده است و زکات هم مانند نماز واجب و فریضه الهی است. 

وی ادامه داد: روستای شیداصفهان که این برنامه به همت و تلاش اهالی روستا برگزار شده، دارای ۴ هزار نفر جمعیت و دو هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از یک هزار هکتار باغات آن است که میزان پرداخت زکات واجب و مستحبی این روستا در نیمه نخست سال جاری ۶۲۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بخش قابل توجهی از هزینه های احداث حسینیه روستای شیداصفهان، خانه بهداشت، مدرسه و راه های این روستا از محل زکات تامین شده است.

وی تصریح کرد: استان قزوین ۸۲۰ روستا و ۲۹ شهر دارد که از مجموع ۸۴۹ روستا و شهر مشمول زکات فطریه، ۶۳۷ روستا و شهر زکات فطریه پرداخت کرده اند.

ظاهری گفت: همچنین در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۰۰ روستا و شهر مشمول زکات واجب و مستحبی بودند که ۳۱۰ روستا و شهر زکات واجب و مستحب خود را پرداخت کرده اند.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۱ ، جمع آوری ۳۵ میلیارد تومان زکات پیش بینی شده است که در نیمه نخست امسال ۲۴ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده و نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: ۶۸ درصد از برنامه پیش بینی شده برای سال جاری در همین شش ماه نخست محقق شده و از مجموع زکات جمع آوری شده در نیمه اول امسال ۹۲ درصد برای رفع نیاز محرومان و هشت درصد هم برای پروژه های عمرانی مصرف شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول