اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید ترکمنستان بر لزوم رویکرد سیستماتیک همکاری‌های چندجانبه در مبارزه با تروریسم

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان بر لزوم رویکرد سیستماتیک همکاری‌های چندجانبه در مبارزه با تروریسم، اقدامات هماهنگ و تبادل مداوم اطلاعات در این زمینه تاکید کرد.

تاکید ترکمنستان بر لزوم رویکرد سیستماتیک همکاری‌های چندجانبه در مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان در کنفرانس «همکاری بین المللی و منطقه‌ای در زمینه امنیت و کنترل مرزها برای مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از تردد تروریست‌ها» در شهر دوشنبه بر لزوم رویکرد سیستماتیک همکاری‌های چندجانبه در مبارزه با تروریسم، اقدامات هماهنگ و تبادل مداوم اطلاعات در این زمینه تاکید کرد.

وی به اهمیت تصویب برنامه مشترک به روز شده برای مقابله با تروریسم در ماه مارس سال جاری اشاره و تصریح کرد که این طرح  کمک قابل توجهی به اجرای استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم می‌کند که برای اولین بار در بیانیه عشق آباد در 30 نوامبر سال 2011 اعلام شد.

خواجه یف افزود: تحکیم تلاش‌های جهانی با هدف مبارزه با تهدید تروریستی باید با نقش هماهنگ کننده سازمان ملل متحد، به ویژه دفتر مبارزه با تروریسم آن انجام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا بر تاسیس به موقع دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی و بر کارایی کمک‌های فنی به کشورهای منطقه تاکید کرد.

همچنین پیشنهادی برای تشدید بیشتر تلاش‌های مشترک طرفین در فناوری اطلاعات و فضای مجازی، تقویت بسترهای گفت‌وگو، بسترهای مشورتی با استفاده از پتانسیل پروژه ارائه شد.

در کنفرانس «همکاری بین المللی و منطقه‌ای در زمینه امنیت و کنترل مرزها برای مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از تردد تروریست‌ها» نمایندگان بلندپایه 53 کشور، 18 سازمان بین المللی و منطقه‌ای و بیش از 30 سازمان غیر دولتی حضور دارند که تعداد کلی آنها بیش از 700 نفر است.

طبق اعلام وزارت امور خارجه تاجیکستان، این کنفرانس ادامه منطقی «روند دوشنبه» است که در 3-4 می سال 2018 با برگزاری اولین کنفرانس بین المللی سطح بالا با موضوع «جلوگیری از تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز» با مشارکت دولت تاجیکستان، ساختارهای سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و اتحادیه اروپا سازماندهی راه اندازی شد.

در ادامه این روند در تاریخ 16-17 می سال 2019 کنفرانس سطح عالی دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل با موضوع «همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم و منابع مالی آن، از جمله قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته» در دوشنبه برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول