اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

الزامات اجرای الگوی کشت چیست؟

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تامین آب و تعیین آب بها را از موضوعات مهم در اجرای الگوی کشت دانست و بر همکاری وزارت نیرو در این زمینه تاکید کرد.

الزامات اجرای الگوی کشت چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه وزارت جهاد کشاورزی، عباس جهانگیری گفت: وزیر جهاد کشاورزی و مجموعه آن مصمم هستند طرح الگوی کشت را اجرا کنند، اما برای تحقق این امر نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه است.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در کنار وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق طرح الگوی کشت ایستاده و با این وزارتخانه در هماهنگی کامل است.

جهانگیری با بیان این که جامعه کشاورزان کشور به الگوی کشت نیاز دارند، تصریح کرد: کشاورزان باید نتیجه و خروجی اجرای این طرح را ببینند.

وی ادامه داد: برای تحقق واقعی الگوی کشت، تامین نهاده‌های کشاورزی، خرید تضمینی و پرداخت به موقع پول و پرداخت یارانه‌ها و اعتبارات ضروری است.

جهانگیری اظهار داشت: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای بیمه محصولات کشاورزی دیده است، اما تاکنون تخصیصی از آن بابت پرداخت غرامت خسارات ناشی از خشکسالی و سایر عوامل طبیعی صورت نگرفته است و سازمان برنامه و بودجه باید همکاری بیشتری در این زمینه از خود نشان دهد.
وی گفت: الگوی کشت بر اساس برش استانی تعریف شده و انتظار داریم این طرح در سال‌های آتی نیز عملیاتی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول